Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Video: Ce va aduce licenţierea vehiculelor de sub 3,5 t în piaţa românească?

Odată cu introducerea – prin Pachetul Mobilitate – a obligativităţii licenţierii vehiculelor cu MTMA de 2,5-3,5 t folosite la transportul internaţional, prevederea a fost transpusă în legislaţia românească cu extinderea şi pe naţional, excepţie făcând operaţiunile în cont propriu.

Despre procedura de licenţiere, costurile aferente şi implicaţiile asupra activităţii companiilor de distribuţie şi curierat – primele afectate de această măsură – dar şi despre sustenabilitate în transportul cu vehicule comerciale uşoare şi oportunitatea achiziţionării de modele electrice am discutat în cadrul Galei Tranzit de Logistică, desfăşurată la hotelul Ramada Parc din Bucureşti, la final de martie.

OG 12/2022 asigură o implementare simplă şi flexibilă a licenţierii vehiculelor de sub 3,5 t, sunt de părere reprezentanţii Ministerului Transporturilor (MT), care au primit vot favorabil pe actul normativ de transpunere a prevederilor Pachetului Mobilitate, în comisiile de dialog social, de la majoritatea asociaţiilor patronale din ţară.

Cornel Morcov, Chief Commercial Office Fan Courier, apreciază că obligativitarea licenţierii vehiculelor de 2,5-3,5 t va avea un impact limitat asupra activităţii companiei de curierat pe care o conduce din perspectiva costurilor, dar şi a activităţii subcontractorilor, respectiv a livratorilor cu care lucrează în toată ţara. Demersul este însă util, întrucât, în special pe piaţa internaţională de curierat, se observă o concurenţă destul de importantă din partea unor companii cu o flotă într-o stare tehnică nu tocmai bună, dar şi firme care îşi plătesc şoferii (în acte) cu salariul minim pe economie.

Pe de altă parte, firmele cu flote de utilitare sunt tot mai preocupate de ecologizarea acestora şi de achiziţia de vehicule electrice. Soluţii sunt, chiar dacă tocmai companiile deţinătoare de cod CAEN de transport nu pot beneficia de finanţare europeană pentru înnoirea parcului auto.

Dar distribuitorii şi curierii pot accesa bani europeni, iar oferta din piaţă este tot mai variată.

Articole similare

Ad
Ad