Pletl a inaugurat, la sfarsitul lunii trecute, cea mai mare parcare pazita de autocare si camioane din vestul tarii, cu o capacitate de 80 de locuri, la Lipova, pe DN7 (in apropiere de Arad). Investitia, facuta exclusiv din fonduri proprii, se ridica la 700.000 de euro si include doua restaurante, cu grupuri sanitare si dusuri. In aceeasi locatie functioneaza un atelier de service, hala de vopsitorie si, in curand, statie ITP. Pentru inceput intrarea este libera, dar ulterior urmeaza sa fie introdusa o taxa de zece lei pe timp de zi si 25 de lei noaptea, in care va fi inclusa si o masa pentru sofer. Cu ocazia deschiderii oficiale a Autohof Pletl a fost organizata o petrecere in toata regula, atmosfera fiind antrenata de Nico, Anna Lesko, Carmen Serban, Tinu Veresezan, Daniel’s Brothers si ansamblul folcloric Lipovana.
Planul operatorului de transport persoane Pletl de a deschide o parcare langa Arad pe DN 7 este mai vechi, dar concret proiectul a fost demarat in urma cu doi ani si jumatate. Initial, s-a dorit obtinerea unui imprumut, dar discutiile nu au fost finalizate favorabil din cauza bancilor, astfel ca, in final, investitia a fost facuta exclusiv din fonduri proprii. Pana in prezent au fost investiti 700.000 de euro si proiectul va continua.
Constructia este facuta pe trei hectare, din care doua pavate. Parcarea are 75 de locuri pentru camioane si autocare, cu sens unic. Sunt functionale doua restaurante, care au in total aproximativ 200 de locuri (inclusiv pe terasa), cu grupuri sanitare si dusuri. In plus, in fata restaurantului mai sunt cinci locuri pentru parcare autocare si alte cateva pentru autoturisme. Practic, vorbim de aproximativ 100 de locuri de parcare in total.
Autohof Pletl este functionala de la sfarsitul lui iulie si chiar in ziua deschiderii primul client a fost un sofer de camion.
Toata parcarea este supravegheata video, cu 30 de camere de filmat, astfel incat soferii sa se poata simti in siguranta. Paza va fi asigurata de angajatii firmei, care au permis de port-arma.
In aceasta toamna va incepe constructia, tot din fonduri proprii, a unui motel cu 14 camere, care are termen de finalizare vara lui 2012, cand incepe sezonul de vacanta.
Terenurile sunt concesionate de la municipalitatea din Lipova, dar acum Pletl a depus cerere pentru cumpararea lor si urmeaza sa se stabileasca pretul.
La sfarsitul lui august va fi functionala si statia ITP, iar separat exista si o hala de vopsitorie. Cei care doresc isi vor putea cumpara de la Autohof Pletl si rovinieta, diagrame etc. O data cu extinderea activitatii au mai fost angajati 50 de oameni, astfel ca s-a ajuns in total la 200.
Service MAN, Neoplan si Mercedes-Benz
In aceeasi locatie functioneaza si service-ul Pletl, unde se fac reparatii pentru toate cele 25 de autocare si 20 de microbuze din flota si unde pot fi primite si alte vehicule. Echipa de service este specializata MAN-Neoplan si Mercedes-Benz si exista o colaborare foarte buna cu service-ul autorizat MHS Truck&Bus de la Timisoara pentru a rezolva toate tipurile de solicitari. In service se pot repara doua autocare simultan, dar capacitatea urmeaza sa fie extinsa la cinci. De altfel, la service-ul Pletl traficul este mare, aici venind foarte multi transportatori din Republica Moldova cu autocare Neoplan, pentru reparatii.
Stocul de piese de schimb se ridica la 40.000 de euro, repere diverse si dintre cele mai utilizate, atat pentru autocare, cat si pentru camioane. Piesele care nu sunt pe stoc se aduc in maximum 24 de ore din Germania, cu mijloace proprii, astfel costurile de transport fiind mai mici.
Pletl ofera si servicii de tractare camioane si autocare, in urma cu doi ani fiind achizitionat un camion Scania special configurat in acest sens.
Flota de autocare, in crestere
In 2011, compania a achizitionat trei autocare noi: doua Neoplan, si, in premiera, o Setra ComfortClass. „Autocarele vor functiona in paralel, pentru a face o comparatie privind costurile operationale. Pana acum, suntem multumiti de Setra, pentru ca, de exemplu, din Germania pana in Romania, pe gol, a consumat doar 21,6 l/100 km. Relatia cu Neoplan este veche de 20 de ani, dar acum m-am hotarat sa incerc si Setra, la care pana acum am fost reticent din cauza pretului mai mare de achizitie. Spre finalul anului vom mai comanda alte trei autocare pentru 2012. Dorim sa marim parcul auto, pe fondul cresterii volumului de pasageri transportati. Spre exemplu, anul trecut, am avut 68.000 de pasageri, un numar foarte mare pentru Germania. Anul acesta, pana in iunie, comparativ cu anul trecut, am avut o crestere de 5.000 de clienti, cu toate ca suntem printre cei mai scumpi transportatori. Nu am scazut deloc la pret, iar cei care merg cu noi nu se uita in primul rand la bani, ci la confortul si siguranta transportului. Pe de alta parte, in ciuda crizei, nu am renuntat la obiceiul nostru de a oferi o masa gratuit calatorilor la Szeged, precum si o cafea sau un ceai la bord. Iar toate aceste detalii conteaza”, a explicat Manfred Pletl. „Cursele pe Germania au fost suplimentate, mai ales ca acum licentele se dau mai repede, in maximum patru luni, de cand Romania este membra UE. Si au fost obtinute trasee in toate zonele tarii (70 de orase), cu 50 de destinatii in Germania. In sezonul de vara, zilnic pleaca cate cinci autocare dinspre Romania spre Germania si inapoi. Nu de fiecare data se merge cu autocarul plin la capacitate, sunt dati cand se incarca doar 30 de pasageri. Dar niciodata nu am vrut sa inghesuim calatorii: mai bine am mai trimis un autocar in plus”.
Pentru inchirieri am ramas la 1,20 euro/km pentru un autocar de 50 de locuri, 1,50 euro/km la 57 de locuri si 1,70 euro/km la vehiculul etajat. Daca avem trasee turistice, de exemplu, cand numarul de kilometri nu este foarte mare, tarifele sunt de 550-750 euro/autocar/zi. Toate autocarele se inchiriaza numai cu soferul firmei. Nu am operat prea mult pe destinatiile populare in sezonul de vara, pentru ca in locatiile unde biletele de vacanta sunt foarte ieftine, nici bugetul pentru transport nu este mare”, a mai aratat Manfred Pletl.