Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Software-ul de diagnosticare Esitronic 2.0 de la Bosch oferă asistență pentru atelierele auto în verificarea vehiculelor electrice și hibride

  • Foto: Bosch

Numărul tot mai mare de mașini electrice si hibride aflate în circulație ridică noi provocări pentru service-uri. Astfel, tehnicienii din atelierele mecanice au nevoie de o pregătire specială și de o expertiză specializată pentru a putea lucra cu sistemele de înaltă tensiune ale vehiculelor electrice.

Software-ul de diagnosticare online Esitronic 2.0 de la Bosch acoperă acum peste 200 de modele de vehicule electrice și hibride pentru a sprijini tehnicienii din service în lucrul cu sisteme de propulsie alternative. Totodată, Bosch include în pachetul standard al software-ului și vehiculele electrice și hibride, ceea ce înseamnă că atelierul nu ar mai avea nevoie să cumpere un abonament separat pentru a accesa datele de diagnosticare detaliate.

Prioritatea pentru multe lucrări la vehicule electrice și hibride este de a izola sistemul de înaltă tensiune, făcându-l sigur pentru a evita o posibilă electrocutare. Acest lucru implică deconectarea sistemului de înaltă tensiune de la vehicul și descărcarea oricărui curent rezidual. După deconectarea sistemului, tehnicienii trebuie să se asigure întotdeauna că vehiculul nu va fi pornit și trebuie să verifice că nu există tensiune. Odată cu acești pași, tehnicienii pot lucra pe sau în apropierea componentelor de înaltă tensiune. În funcție de producător și de modelul de vehicul, procesul de deconectare a tensiunii specificat de producător și instrucțiunile corespunzătoare pot varia. Respectarea specificațiilor producătorului și izolarea corectă a bateriei sunt deosebit de importante pentru siguranța tehnicienilor din atelier. Prin urmare, în software-ul Esitronic 2.0 Online, Bosch oferă instrucțiuni detaliate pentru procesul de izolare specific vehiculului, pe baza specificațiilor și datelor producătorului.

Pe măsură ce bateria unui autovehicul electric sau hibrid îmbătrânește, acesta își pierde din capacitatea de stocare. Din acest motiv, unii producători de autovehicule furnizează date de diagnosticare privind starea bateriei de înaltă tensiune, denumită “Starea de sănătate” (SOH). Odată cu actualizarea software-ului 2023/3, noua filă “Baterie HV (SOH)” va fi disponibilă în bara de navigare a software-ului de diagnosticare Esitronic. Dacă producătorul vehiculului furnizează date corespunzătoare în sistemul de gestionare a bateriei HV, utilizatorul Esitronic poate utiliza o funcție specială de testare pentru a citi și imprima informațiile. Starea de sănătate a bateriei de înaltă tensiune este afișată sub formă de procent în comparație cu o baterie nouă. Prin tipărirea unui raport SOH generat de Esitronic, atelierul poate informa proprietarii de valorile specifice ale bateriei instalate pe vehiculul lor.

Diagnosticarea modelelor Tesla

În prezent, Esitronic include tipurile Tesla Model S și Model X. Producătorul american a adus multe inovații în domeniul diagnosticării. În consecință, este important să cunoașteți și să respectați anumite caracteristici speciale pentru a executa cu succes diagnosticarea pe vehiculele Tesla. De exemplu, la Model S și X, pedala de frână trebuie apăsată pentru a pune vehiculul în modul care permite accesul la funcțiile de diagnosticare CAN. Acest lucru permite atelierului să efectueze lucrări de diagnosticare rapide și eficiente. Linkul „Informații importante despre marcă” din software-ul de diagnosticare Esitronic 2.0 Online explică aceste caracteristici speciale, oferindu-i utilizatorului Esitronic o imagine de ansamblu rapidă a diagnosticării pe vehiculele Tesla. Alte modele Tesla, precum și modele electrice și hibride de la alți producători, vor fi adăugate, ulterior, în software-ul de diagnosticare Bosch.

Articole similare

Ad