Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cefin Trucks va încheia acest an cu 600 de camioane Ford Trucks vândute…

… din care circa 330 pentru construcții, 170 speciale și 100 F-Max. Astfel, Ford Trucks este una dintre cele două mărci de la noi care a înregistrat o creștere a numărului de unități vândute și într-o măsură și mai mare a cotei.

Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks, estimase la final de 2019 că în 2020 se vor vinde în România 5.200-5.800 de autovehicule de peste 16 t, „ceea ce nu s-a întâmplat, având în vedere faptul că piața totală va fi în jurul a 4.500 de unități din cauza crizei Covid-19. În ceea ce ne privește, am avut rezultate în linie cu așteptările. Simțim că am devenit un brand apreciat mai ales pe segmentul construcțiilor și al vehiculelor municipale, unde suntem lider de piață, și ne concentrăm acum asupra dezvoltării segmentului de autotractoare, F-Max fiind un produs matur, deja cunoscut și testat. Iar rețeaua europeană de service a producătorului s-a extins în 2020.“

La început de 2020 Cefin își propusese o cotă de piață de peste 10%, dar va depăși 12% – iar rezultatele din ultimele luni sunt și mai bune decât media anuală, în noiembrie compania fiind în Top 3 ca vânzări și având 14,48% din piață – ceea ce înseamnă că își poate atinge cel târziu în 2022, așa cum crede CEO-ul său, obiectivul de a fi în Top 3 mărci de camioane vândute în România.

Însă asta nu se poate întâmpla, oricât de bine s-ar poziționa pe segmentele de construcții și vehicule municipale, fără vânzări mai mari de autotractoare pentru internațional, care reprezintă peste 65% din numărul de camioane vândute la noi. Iar aici totul depinde de cât se va extinde acest segment comparativ cu 2020, când s-au vândut circa jumătate din numărul de unități din 2019. „Dacă piața își revine – și eu iau în calcul un scenariu în care volumele din 2021 vor fi între cele din 2019 și cele din 2020, deci se va recupera jumătate din scăderea din 2020 – mizez pe o dublare a cotei noastre, de la 3,0% la 6%.“

Articole similare

Ad