Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cel mai mare centru de cross-docking din România s-a deschis la Săliște

Membrii rețelei Pall-Ex România și-au invitat clienții la inaugurarea noului centru de cross-docking din Săliște pentru a vedea noua investiție Pall-Ex pentru eficiența și siguranța operațiunilor efectuate în hub-ul de lângă Sibiu, care permite descărcarea și încărcarea simultană a 8 camioane. Cei 52 de membri ai rețelei manipulează anual 1,6 milioane de paleți de la peste 9.000 de clienți, determinând Pall-Ex România să fie numită de trei ori până acum „rețeaua anului” din rândul organizațiilor Pall-Ex din Europa. Au fost, de asemenea, prezenți colegi de la Pall-Ex UK, Franța, Italia, Benelux și Iberia.

Aventura Pall-Ex în România a început pe 2 decembrie 2013 prin mutarea a 108 paleți într-o seară, rememorează Kevin Buchanan, CEO Pall-Ex Group Europa. „De atunci, Pall-Ex a progresat foarte mult, fiind deschise mai multe huburi și chiar cel mai mare hub din România. Este prima rețea Pall-Ex din estul Europei și are cea mai rapidă expansiune, fiind câștigătoare de trei ori a competiției rețeaua europeană a anului. Cu 52 de membri, manipulează peste 6.000 de paleți pe noapte. Succesul se datorează în primul rând culturii centrate pe client pe care Danor Ionescu a construit-o din prima zi. Au făcut totul mai bine decât competiția, ceea ce i-a propulsat în poziția de lideri.”

Danor Ionescu, CEO Pall-Ex Romania, este încântat de calitatea noii construcții, care răspunde foarte bine nevoilor cross-dock. Dezvoltată în parteneriat de AIC Real Este și Total NSA, noua construcție care se întinde pe 14.000 m2 va fi extinsă, aici urmând să fie construit și un depozit de logistică.

„Dacă, la momentul începerii business-ului, casele de expediție aveau plecări doar o dată sau de două ori pe săptămână, prețul fiind de 100-200 de euro pentru un palet de marfă, pentru că fie se folosea o mașină dedicată, fie se cumpăra spațiu într-un camion, acum noi traversăm țara cu 35-40 de euro pe palet, în mai puțin de 24 de ore. Am demonstrat că noi ca popor și ca sector economic putem fi disciplinați și putem respecta termenele de livrare chiar și fără autostrăzi.”

Așa cum am prezentat în interviul cu Danor Ionescu publicat în Logistica de octombrie, în noul hub conceptul „drive through” a fost extins, astfel încât de la un singur drum pe care camioanele intrau și ieșeau din depozit s-a trecut la două drumuri paralele, ce permit descărcarea unui număr triplu de mașini în același timp. Pentru fiecare camion sunt alocate două stivuitoare – câte unul pe fiecare parte, pentru descărcare laterală – iar întregul proces se realizează în doar 16 minute. De acolo, paleții sunt transportați pentru încărcare la vehiculele care așteaptă în afara hub-ului.

Design-ul căilor de acces a fost îmbunătățit, se folosesc peste 200 de camere de filmat, iluminare LED etc., iar aceste lucruri contribuie atât la creșterea siguranței, cât și a capacității de operare, la aproximativ 200 de camioane pe noapte (de la 150 de camioane în vechiul hub). Pe viitor, după alte extinderi, s-ar putea descărca până la 300 de camioane pe noapte.

Întrucât toate operațiunile sunt monitorizate video, o aplicație WMS integrează informațiile și, pe bază de inteligență artificială, vine cu soluții la planificarea optimă a spațiului din depozit pentru fiecare secvență în parte.

Geanina Tănăsescu, directorul de operațiuni Pall-Ex, a ținut să evidențieze, pentru clienți, câteva cifre care să indice eficiența operațională: seara sunt poziționate la descărcare 8 camioane pe noapte în loc de patru, și stivuitoriștii reușesc să manipuleze 42 de paleți pe oră, ceea ce reprezintă o performanță pentru un depozit de 200 m lungime, 70 m lățime și 46 de porți.

„Clienții poate nu realizează că pentru a le livra mărfurile în mai puțin de 24 de ore ele trec prin 7 manipulări între doi membri și un hub, care în curând nu va mai fi cel mai mare hub de cross-dock, ci vom avea unul și mai mare.”     

Articole similare

Ad