Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană, chemată să inițieze reluarea dezbaterii Pachetului Mobilitate

Așa cum informează asociația poloneză de transport și logistică TLP, 68 de europarlamentari din mai multe țări fac apel către vicepreședintele Comisiei Europene responsabil pentru Green Order, Frans Timmermans, și către comisarul pentru transport, Adina Vălean, să ia măsuri în ceea ce privește prevederea din Pachetul Mobilitate care se referă la întoarcerea camioanelor în țara de origine după opt săptămâni. Asta deoarece, deși studiul de impact a determinat cât de nocivă este pentru mediu, Comisia Europeană încă nu a decis să ia vreo măsură concretă legată de ea.

Cei 68 de europarlamentari mai cer să se facă informări periodice în legătură cu întregul proces și să existe un dialog deschis pentru a se găsi cele mai bune soluții și a se împiedica aplicarea acestei prevederi. „Comisia ar trebui să fie un intermediat onest“, mai spun cei 68, „și deci sperăm că va iniția reluarea dezbaterii între instituțiile UE“.

Așa cum amintește TLP, întoarcerea camioanelor în țara de origine după opt săptămâni și restricționarea cabotajului în transportul internațional combinat nu au făcut parte din propunerile inițiale ale Comisiei, ci au fost adăugate ulterior de Parlamentul European și de Consiliul UE. Iar în timpul negocierilor Comisia chiar și-a exprimat îngrijorarea că cele două prevederi contravin ambițiilor planului Green Deal și a inițiat un studiu de impact pentru a vedea dacă îngrijorările sale se justifică, rezultatul fiind că noile reguli ar putea duce la emisii suplimentare de CO2 de 3.300.000 t pe an și la 704 t de NO și 251 t de particule PM2,5.

Totuși, Comisia ignoră rezultatele propriului său studiu de impact, deși numeroase asociații profesionale din țări central și est-europene, precum și europarlamentari, consideră că singura soluție posibilă este ca ea să facă o nouă propunere legislativă care să înlăture cele două prevederi.

Articole similare

Ad