Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeana impune libera circulatie a lucratorii din sectorul transporturilor

Comisia Europeana impune respectarea liberei circulatii a soferilor de transport international la nivelul statelor membre, inclusiv in situatia cand acestia nu se afla la bordul vehiculelor pe care le conduc, dar se deplaseaza pentru a prelua vehiculele respective. Aceasta prevedere este stipulata clar in Comunicarea 2020/C 96 I/01 a CE referitoare la implementarea culoarelor verzi si a masuriore de gestionare a frontierelor la nivelul statelor membre, publicata in Jurnalul Uniunii Europene (JUE) din 24 martie 2020.
Astfel, la sectiunea „O aplicare mai bine adaptata a normelor privind lucratorii din sectorul transporturilor”, punctul 19, se precizeaza ca „in cadrul efortului general de a mentine in miscare fluxurile esentiale de transport, statele membre trebuie sa ia masuri pentru a asigura libera circulatie in UE a tuturor lucratorilor implicati in transportul international, din toate modurile de transport, precum conducatorii auto, navigatorii (…)”.
Mai mult, la anexa 3, unde se ofera modelul de certificat pentru lucratorii din sectorul transporturilor internationale, sunt enumerate urmatoarele categorii de soferi pentru care circulatia nu trebuie sa fie
restrictionata: conducator de vehicul greu de marfa, conducator de autobuz, membru al echipajului unei aeronave, mecanic de locomotiva, membru al echipajului de tren, inspector de vagoane, capitan/comandant de nava, membru al echipajului unei nave, membru al echipajului administrativ rutier si, foarte important, „conducator auto al unui vehicul de pana la 9 persoane, ce transporta una dintre categoriile de persoane mentionate mai sus, care este angajat al aceluiasi angajator si le transporta pe acestea catre sau de la locul de munca, precum si deplasarile fara pasageri legate de astfel de transporturi”.
Este clar, prin urmare, ca transporturile de soferi in vederea realizarii schimbului intre soferi/echipaje pentru vehicule aflate in strainatate ar trebui sa fie posibil. Iar comunicarile CE, publicate in JUE, au caracter obligatoriu. Din pacate, autoritatile romane nu au primit inca niciun raspuns oficial din partea omologilor maghiari de ce pun in continuare „bete in roate” soferilor care trebuie sa tranziteze Ungaria pentru a face schimbul cu colegii lor de pe Comunitate, desi au toate documentele care sa ateste acest lucru.
Dupa cum stim, Comisia Europeana a solicitat statelor membre sa renunte la restrictiile de calatorie si la carantina obligatorie a lucratorilor din domeniul transporturilor care nu prezinta simptome, fara a se aduce atingere posibilitatii autoritatilor competente de a lua masurile care se impun pentru a reduce la minimum riscul de contagiune. Astfel, lucratorii nu ar trebui sa fie impiedicati sa treaca o frontiera interna pentru a-si indeplini functiile in domeniul transporturilor, iar certificatele de competenta profesionala recunoscute la nivel international ar trebui sa fie suficiente pentru a demonstra ca un lucrator este activ pe transportul international. Desigur, este necesara respectarea normelor de igiena obligatorii, a procedurilor de control in frontiera si a documentelor ce trebuie prezentate la control.

Document

Articole similare

Ad