Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania chineza Cainiao Logistics vrea să se dezvolte în Europa și să aducă tehnologia sa în țările europene

Pentru prima dată în istoria companiei chineze de logistică Cainiao Logistics, liderii acesteia și-au reunit partenerii europeni de transport la Frankfurt pentru a le împărtăși ambițiile de extindere și pentru a le oferi un set de soluții tehnologice ce ar trebui să le permită acestora să facă față creșterii volumelor.

Spre deosebire de China, unde Cainiao Logistics controlează o mare parte a lanțului valoric, în Europa, liniile de transport dintre diferitele hub-uri și livrarea pe ultimul kilometru sunt asigurate de parteneri. Aceștia sunt în principal companii de servicii poștale.

William Xiong, vicepreședintele companiei, a declarat că obiectivul său este de a deservi un miliard de clienți în afara Chinei într-un termen de cinci ani, care să se adauge miliardului de clienţi chinezi. “Este un obiectiv măreț care trebuie privit în lumina volumelor gestionate în prezent de compania noastră în Europa: un milion de colete pe zi către Europa, la care se adaugă 250 de tone de transferuri intraeuropene, ceea ce înseamnă aproximativ 80 de camioane pe zi. Pentru a face față acestei creșteri, sunt planificate, desigur, investiții în infrastructură (începând cu extinderea hub-ului de la aeroportul din Liege, pentru care cererea de autorizație de construcție a fost depusă la sfârșitul anului 2022), dar Cainiao Logistics dorește, de asemenea, să se concentreze și pe tehnologie și inovare˝.

William Xiong le-a prezentat partenerilor săi europeni trei soluții dezvoltate intern și utilizate în China:

– PUDO-uri inteligente (Pick-Up & Drop-Off), seturi de lăzi conectate

– dronele, rezervate pentru locurile în care livrarea cu dubă este fie nepractică, fie nerentabilă (în zonele îndepărtate, de exemplu)

– vehicule autonome – acesta din urmă este Little Donkey, din care unul a fost expus deja și care poate transporta 50 de colete și se deplasează cu 15 km/h, având o autonomie de 100 km. În prezent, Cainiao Logistics folosește 700 de astfel de vehicule în medii semi-închise, cum ar fi campusurile universitare.

Dennis Li (directorul general al rețelei europene de colete) a prezentat, de asemenea, avantajele aplicației Cainiao, concepută pentru a optimiza experiența clienților. Această combinație între o aplicație “care le știe pe toate”, depozite hiperconectate și instrumente de livrare hiperconectate este, potrivit Cainiao Logistics, cea mai bună modalitate de a crește pe segmentul ultimului kilometru în Europa. Rămâne de văzut dacă “partenerii de transport” vor reuși să impună aceste tehnologii pe piețele lor.

Articole similare

Ad