Cele mai mari companii aeriene din Europa au la dispozitie mai multe solutii de salvare in fata crizei de lichiditati provocate de Covid-19, in ciuda falimentelor ce se prefigureaza in industrie. Potrivit unei analize Scope Ratings, provocarea pe termen lung pentru companiile aeriene supravietuitoare e operarea intr-un mediu economic schimbat, cu o piata de turism mult redusa.
Criza Covid-19 este un test dur pentru industria aeriana, impartita actual intre operatorii care au urmarit politici financiare conservatoare, mentinand banii la indemana cat mai mult posibil, si cei care au favorizat returnarea numerarului catre actionari prin dividende si au operat imprumuturi pentru a extinde agresiv flotele, explica Werner Stäblein intr-o analiza a Scope Ratings asupra industriei aeriene. De asemenea, „structurile de cost ale companiilor de profil variaza considerabil, in special cand vine vorba de detinerea aeronavelor sau de leasingul lor”. Astfel, firmele care au preferat sa detina propriile avioane pentru a maximiza flexibilitatea in exploatare – cum ar fi easyJet PLC, Deutsche Lufthansa AG, Ryanair PLC – se prezinta relativ bine, ca si in timpul crizei financiare din 2008-2009. Acesti 3 transportatori, impreuna cu Air France-KLM SA si IAG PLC de la British Airways, detin peste 50% din piata europeana de calatorii aeriene.