Costul cu forta de munca a crescut cu aproape 0,205 euro/km, a aratat Lucia Apostol, director comercial Dumagas Transport, proiectand costurile pentru o companie ipotetica, avand 100 de vehicule (circa 10.000 km/luna/vehicul) si 120 de soferi angajati, cresterile venind din marirea salariului minim pe economie (0,015 euro/km), din cresterea diurnei (0,035 euro/km, de la circa 1.059 la peste 1.500 de euro pe luna), dar si a cheltuielilor cu personalul administrativ angajat pentru urmarirea atenta a costurilor companiei, training, bonusuri de fidelizare etc.
Iar costurile cu RCA sunt de aproape cinci ori mai mari in 2016 comparativ cu 2013, a aratat si Decebal Popescu, director general Cartrans, ceea ce inseamna o crestere de 0,02546 euro/km, adica 255 de euro/luna/ansamblu. In total, pentru flota de 100 de ansambluri care efectueaza 10.000 km/luna inseamna 305.520 de euro/an.
Costurile cu taxele de drum si motorina au fost relativ constante, Mircea Manescu, managerul Ahead Logistics, proiectand economiile care se pot face daca se folosesc camioane Euro 6 fata de Euro 5.
Toti trei au oferit si solutii de reducere a impactului cresterilor de costuri, cele trei ore de prezentari si dialog cu sala fiind utile pentru dimensionarea noilor tarife de transport nu numai in cazul firmelor de transport prezente, ci si al clientilor care au luat parte la discutii, multinationale din domeniul automotive, FMCG, mobilier, industria alimentara, retail etc.
Discutiile pe larg vor fi prezentate in numarul urmator al revistei Tranzit.