Compania Continental a sărbătorit producția a 200 de milioane de senzori radar, o cifră semnificativă care reflectă poziția sa de lider pe piața componentelor esențiale de siguranță pentru sectorul auto, înregistrând o cotă de peste 20%. Totodată, această tendință evidențiază dezvoltarea accelerată a sistemelor avansate de asistență pentru șofer (ADAS) către conducerea automatizată și conducerea autonomă a viitorului.
În perioada 1999 și 2021, imediat de la lansarea primei generații de radar Continental cu rază lungă de acțiune, integrată în Mercedes S-Class, compania a livrat 100 de milioane de sisteme radar, iar după patru ani a atins o nouă bornă de 200 de milioane. Ritmul de creștere reprezintă o dovadă a progreselor tehnologice majore, precum și a cererii tot mai mari de funcții de siguranță în vehicule.
„Pragul de 200 de milioane de senzori produși – și comenzile majore pentru producție de serie – subliniază faptul că Continental înseamnă inginerie de înaltă tehnologie, spirit inovativ și soluții tehnologice personalizate pentru fiecare aplicație din industria auto,” a declarat Ismail Dagli, directorul ariei de afaceri Autonomous Mobility din cadrul Continental. „Senzorii radar sunt o componentă esențială pentru mobilitatea de astăzi și de mâine. Fără un portofoliu diversificat de sisteme radar, precum cele oferite de Continental, conducerea autonomă nu ar fi posibilă.”
Profesioniștii Continental Autonomous Mobility Romania s-au implicat constant în dezvoltarea tehnologiei radar, fiind printre susținătorii timpurii ai acesteia, atât din perspectivă tehnologică, cât și de business. De asemenea, echipele din Iași, Sibiu și Timișoara au îmbunătățit acest radar, transformându-l într-un pilon esențial al mobilității viitorului.
Mai mult confort și siguranță
Senzorii radar au urcat vânzările și au schimbat trendul printre preferințele clienților, devenind esențiali în sistemele de asistență pentru șofer. Acestea oferă un plus de siguranță și confort atât în vehicul, cât și în trafic. Continental dispune de un portofoliu vast de sisteme radar performante, personalizate pentru fiecare aplicație și cerință de piață.
În prezent, sunt utilizate nouă sau chiar mai mulți senzori radar în unele cazuri. Pe lângă controlul adaptiv al vitezei de croazieră („cruise control”), sistemele de asistență pentru frânare de urgență, detectarea unghiului mort, avertizarea la părăsirea benzii, alertele de trafic transversal și parcarea necesită, de asemenea, suportul senzorilor radar – de obicei în combinație inteligentă cu alți senzori, precum camerele video, senzorii ultrasonici și sistemele LiDAR.
Revoluția radarului: de la un produs de pionierat la componente high-tech cu microcip
În ultimii ani, tehnologia radar folosită în vehicule a cunoscut o transformare completă. În 1999, Daimler a oferit primul sistem al funcției de control adaptiv al vitezei de croazieră în modelul său S-Class. Acesta a funcționat cu un radar cu rază lungă de acțiune, de 150 de metri. Era format din două componente: un cap radar instalat în spatele grilei radiatorului și o unitate de control. Cele două componente cântăreau 1,3 kilograme și aveau dimensiunea aproximativă a unei cutii de pantofi.
Cu toate acestea, chiar și atunci, atât Mercedes, cât și Continental au mizat pe această tehnologie sofisticată. Spre deosebire de senzorii cu infraroșu, senzorii radar funcționează independent de lumină și de condițiile de vizibilitate – inclusiv în ceață și întuneric.
Sistemele radar de astăzi nu mai au aproape nimic în comun cu prima generație.
„Senzorii radar inteligenți, de exemplu, sunt deja echipați cu microcipuri performante, care procesează direct semnalele primite de la senzor și – de obicei în combinație cu datele provenite de la alte sisteme de senzori, cum ar fi camerele – le pun la dispoziție în timp real.” a explicat Norbert Hammerschmidt, directorul departamentului Components Business din cadrul Autonomous Mobility.
Continental este unul dintre principalii dezvoltatori de sisteme radar extrem de eficiente, care costă acum o fracțiune din prețul sistemelor de pionierat și ocupă un spațiu la fel de mic ca două cutii de chibrituri.
Cei mai noi senzori radar pot fi utilizați fie pentru funcții pe distanță scurtă de acțiune, cum ar fi sistemele de asistență la parcare sau avertizare de părăsire a benzii de circulație pe autostrăzi, precum și pentru funcționarea clasică pe distanță lungă, cu o rază de acțiune de până la 300 de metri.
Mai mult, sistemele moderne sunt atât de precise încât pot recunoaște obiecte aflate la distanță chiar și atunci când ochiul uman este neclar. De exemplu, la schimbarea benzii de circulație pe autostradă, sistemele pot detecta o motocicletă care vine din spate la o viteză mai mare sau un pieton parțial ascuns în traficul urban.
Abordare pe bază de platformă: senzori radar pentru autoturisme, camioane și vehicule pe două roți
Continental utilizează inteligența artificială pentru a dezvolta și antrena aceste sisteme pentru o gamă largă de aplicații și piețe: pentru vehicule premium cu un grad ridicat de automatizare, precum și pentru modele de autoturisme produse în serie, camioane semi-autonome și piața globală a vehiculelor pe două roți. Ca urmare, Continental oferă un portofoliu de produse care este perfect adaptat nevoilor clienților săi din întreaga lume.
Acestea includ, de exemplu, modele premium, cum ar fi noul radar imagistic 4D cu rază lungă de acțiune și de performanță ridicată, care îl va înlocui pe predecesorul său în cursul anului viitor și poate susține sisteme complet autonome. Cu toate acestea, cea mai mare parte a producției este reprezentată de modele de serie, precum radarele frontale și de colț, care oferă performanțe ridicate la un preț accesibil pentru o gamă variată de funcții.
- Sursa foto: Continental










