Nu putine sunt cazurile in care transportatorii romani stau cu capul plecat in fata clientului, considerand ca, daca vor lucra corect, atunci nimic rau nu li se poate intampla. In aceste conditii, cel care decide clauzele contractuale este doar clientul, iar cine nu semneaza nu primeste cursele, asa ca se gaseste oricand cineva sa semneze! Astfel de contracte protejeaza atat de bine clientii incat chiar si cea mai mica greseala poate falimenta subcontractorul de transport. Sfatul specialistilor de la firma de avocatura Hategan Attorneys este ca orice contract sa treaca inainte de a fi semnat pe la un avocat. Desi acest lucru presupune costuri suplimentare, de multe ori poate salva firma de la prejudicii majore, daca nu chiar de la faliment.
Am discutat cu Ruxandra Eva Ciucur, partener Hategan Attorneys, si Karina Reiszner, Senior Associate Hategan Attorneys, despre situatiile intalnite de firma de avocatura pe spete de transport. Subiectul va fi tratat si la conferinta Tranzit de la Iasi, de pe 13 si 14 septembrie, unde mai multi avocati vor oferi informatii despre cum trebuie o firma de transport sau de expeditii sa trateze comenzile de transport care contin clauze abuzive sau cum pot descoperi „capcanele” unui contract de transport.