Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Coridoarele verzi vor fi importante si cand volumele de transport vor creste din nou

Ministrii de transport din statele UE sunt pentru o relaxare treptata a masurilor luate in contextul pandemiei de coronavirus si pentru o iesire cat mai rapida posibil din starea de acum, si pentru asta sunt constienti de faptul ca este nevoie de coordonare si de cooperare stransa, dar si de solutii nediscriminatorii, asa cum puncteaza ministrul croat al transporturilor, care este in aceasta perioada si liderul Consiliului Ministrilor de Transport, si care a mai adaugat ca trebuie gasite solutii si la problemele firmelor de profil.

Ministrii mai cred ca strategia UE trebuie sa combine masuri de protejare a sanatatii populatiei si a angajatilor din domeniu si masuri de revenire economica, avand scopul de a reface reteaua de transport si de a minimaliza riscul infectarii indiferent de modul de transport folosi, ceea ce se va face combinand testarea, folosirea de materiale de protectie si pastrarea distantei.
 
Coridoarele verzi pentru transportul in camioane sunt in continuare cheia pentru un lant de aprovizionare functional pe timpul crizei, ministrii fiind toti de acord ca, daca ele si-au gasit utilitatea cand in frontiere erau cozi uriase, trebuie mentinute si pe viitor, cand volumele de transport vor creste iar.
 
Iar ministrul federal de transport Andreas Scheuer, membru al partidului CSU, considera ca aceasta industrie are nevoie de sprijin financiar si sub forma de modificari temporare ale legislatiei din partea UE. 
 
Comisia Europeana a prezentat pana acum mai multe propuneri care sa sprijine sectorul transporturilor inclusiv prin reducerea birocratiei si cresterea flexibilitatii, iar dintre acestea unele au fost deja aplicate: prelungirea valabilitatii certificatelor medicale si a atestatele soferilor profesionisti si suspendarea temporara a unor controale din transportul rutier, feroviar si fluvial. 
 
In plus, autoritatile au permis deja in 11 state relaxarea reglementarilor referitoare la timpul de condus si odihna (in general timpul zilnic de condus a crescut de la 9 la 11 ore, prin cresterea, in unele tari, a duratei de condus de dinainte de pauza de 45 de minute, de la 4,5 la 5,5 ore, iar timpul maxim de condus in doua saptamani consecutive este cuprins intre 90 de ore in Romania si Bulgaria si 120 de ore in Suedia), si alte noua cereri in acest sens erau in curs de procesare la inceputul lui mai, asa cum a declarat comisarul european pentru transport, Adina Valean, tocmai pentru o flexibilitate cat mai mare a lantului de aprovizionare in conditiile in care la unele frontiere sunt cozi, iar accesul la locuri de odihna este restrictionat.
 
Reamintim ca masurile de relaxare luate de fiecare stat sunt initial in vigoare pana pe 31 mai. 

Articole similare

Ad