Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Coronavirus: capacitatea de transport ar putea deveni „cel mai mare obstacol“ in martie-aprilie

In timp ce companiile elaboreaza planuri de urgenta pentru activitatile de productie, continuarea aprovizionarii si serviciile logistice pentru a face fata acestei situatii complexe si in schimbare rapida, generata de propagarea virusului Covind-19, acum criza pare sa perturbe lanturile de aprovizionare globale pana in aprilie, si chiar dincolo de acesta data, noteaza raportul DHL Resilience 360.

Este probabil ca piata sa se confrunte cu o criza a capacitatii de transport, care ar putea impiedica serios revenirea la fluxurile comerciale normale internationale.
In cea mai recenta actualizare a datelor despre coronavirus, publicata pe platforma de gestionare a riscurilor Resilience 360, DHL avertizeaza ca „in timp ce provocarile legate de productie pot fi depasite in urmatoarele saptamani, capacitatea limitata de transport pe intrare si pe iesire ar putea deveni cel mai mare obstacol in martie si aprilie pentru normalizarea lanturilor de aprovizionare. Organizatiile chineze au prezentat 1 martie ca data la care productia ar putea reveni la operatiuni aproape normale; totusi, acest lucru va depinde in mare masura de momentul in care focarul va atinge un maxim."
Concentrandu-se pe reducerea capacitatii de transport maritim oceanic, raportul a spus ca, potrivit Sea-Intelligence Maritime Consulting, aproximativ 82 de curse transpacifice au fost anulate pentru martie, ceea ce inseamna circa 198.500 TEU de pe piata, in timp ce transportatorii au acoperit in jur de 54 de curse intre Asia si Europa. De asemenea, raportul a mentionat ca, potrivit unor expeditori, sunt estimate intarzieri de trei pana la patru saptamani pentru expeditiile de containere care ar trebui sa ajunga la destinatiile europene.
In raportul Resilience 360 se mai subliniaza si faptul ca reducerea capacitatii de transport aerian si feroviar ar duce la o crestere a preturilor, remarcand ca „numarul mare de anulari ale zborurilor de pasageri si de marfa, combinate cu reinceperea operatiunilor de productie si logistica, ar putea provoca un deficit al capacitatii de transport aerian, fapt ce ar putea dura pana in aprilie. In total, peste 25.000 de zboruri au fost anulate pana acum pe saptamana, reducand capacitatea de transport aerian cu aproximativ 50%. In plus, Emirates Airlines a anulat zborurile de la Guangzhou la Dubai pana pe 27 martie, in timp ce Etihad a anulat zborurile de la Shanghai la Mumbai si Chennai pana pe 30 martie. Cresterea de capacitate preconizata ar putea duce la o crestere a preturilor de transport aerian cu 300-400%, potrivit raportului DHL.

Articole similare

Ad