Potrivit platformei DHL Resillience360, se poate observa o crestere a tarifelor de transport pentru export de pana la 30%. Raportul nu a oferit mai multe explicatii in acest sens, dar a subliniat faptul ca Milano, epicentrul focarului italian, este motorul economic al tarii si gazduieste sute de producatori si furnizori, din care jumatate au legatura cu industria auto.
Masurile de izolare anuntate de guvernul italian, care nu permit nimanui sa intre sau sa iasa din regiune fara un motiv intemeiat, urmau sa fie in vigoare deocamdata pana pe 3 aprilie.
„Operatorii de transport rutier si feroviar nu au fost afectati (pana in acest moment) pentru ca masurile au limitat miscarea oamenilor, nu si a marfurilor“, se mai arata in raportul Resillience360. Soferii de camion sunt exceptati de la aplicarea restrictiilor de calatorie. Totusi, activitatile operationale pot suferi perturbari in saptamanile ce urmeaza din cauza deficitului de forta de munca, a obstacolelor aparute in miscarea marfurilor, a costurilor de transport mai mari si a epuizarii echipamentelor de protectie pentru muncitori.
„Operatiunile din depozit si cele intermodale nu vor fi perturbate, din moment ce porturile si aeroporturile isi desfasoara normal activitatea. Totusi, in unele locatii de livrare si preluare a marfurilor li se solicita soferilor de camion sa poarte echipament de protectie. Tocmai lipsa mastilor de protectie ar putea duce la perturbarea activitatii”, se mai arata in raport.
De asemenea, Resilience360 mai mentioneaza ca guvernul italian solicita companiilor sa respecte dispozitiile stricte de protejare a sanatatii, firmele fiind obligate sa puna in aplicare masurile, mai ales in fabrici si depozite logistice, unde nu se poate pastra distanta de siguranta si cu atat mai putin nu se poate aplica telemunca.
Un sondaj realizat de ziarul italian Sole 24 Ore a aratat ca doar jumatate din companiile care au inchis activitatea pentru a pune in aplicare masurile guvernului au mai putut sa reia operatiunile la un nivel normal de lucru.