Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Coronavirusul ar putea duce la cresterea pretului de transport

Consiliul European al Expeditorilor (ESC) si-a indemnat companiile membre la precautie in ceea ce priveste orice crestere brusca a preturilor de transport, ca urmare a perturbarii lantului de aprovizionare de catre noul coronavirus, argumentand ca aceasta situatie nu ar trebui sa duca la „exploatarea“ partenerilor comerciali.
ESC recunoaste ca situatia generata de virus a condus la reducerea capacitatii de transport si la cresterea presiunii pe pret. Coronavirusul are impact pe mai multe niveluri. Multe fabrici au fost inchise, muncitorii sunt inca acasa, iar vacanta din China a fost prelungita pentru a preveni raspandirea virusului. Cu cat se prelungeste perioada in care fabricile se mentin inchise, cu atat este mai severa perturbarea din supply chain, iar stocurile din fabricile europene se epuizeaza.

Prin anularea mai multor zboruri de pasageri s-a redus si capacitatea de transport marfa catre si dinspre China, lasand la dispozitia operatorilor doar capacitatea de transport marfa in aeronave complete, pentru transporturile urgente sau pentru marfuri perisabile.
Cu capacitatea de transport diminuata, preturile de transport ar putea creste. Totusi, odata cu inchiderea fabricilor, s-ar putea sa scada si pretul petrolului.
Platforma DHL Resilience 360 Supply chain risk management a publicat un raport in care evidentiaza doua riscuri majore pe care virusul le-ar putea aduce lantului de aprovizionare in urmatoarele saptamani: potentialul de propagare si riscurile asociate inchiderii fabricilor.
Potrivit raportului, aproape 50% din productia din Wuhan este concentrata in sectorul automotive, in timp ce furnizorii de tehnologie si inginerie reprezinta 25%, respectiv 8%.
In circumstante normale, productia ar fi trebuit sa revina la normal dupa vacanta de Anul Nou, intre 15 si 21 februarie, dar acest termen va fi depasit cu siguranta ca masura de precautie.

Articole similare

Ad