Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Costin Anghelescu, pentru a doua oara „eco-soferul” anului

Finala Nationala Renault Trucks Optifuel Challenge, desfasurata pe 5 iulie in apropiere de Moara Vlasiei, a fost castigata pentru a doua oara de Costin Anghelescu, proprietarul firmei Costi Trans si un „veteran“ al concursurilor de acest gen. El va reprezenta Romania la finala competitiei care va avea loc la Lyon, intre 15 si 17 octombrie. 
 
Opt orase, 165 de firme de transport, 225 de soferi participanti si aproximativ 40 de zile de munca asidua, care au culminat cu desfasurarea finalei nationale si incununarea unui campion. Cam asa poate fi rezumat pe scurt traditionalul concurs Optifuel Challenge, prin intermediul caruia Renault Trucks a cautat eco-soferul anului in Romania. 
Ca si la editiile din 2014 si 2015, aceasta ultima etapa s-a desfasurat in jurul autostrazii A3 Bucuresti-Ploiesti, cu punct de plecare din parcarea unui complex turistic din Snagov. In finala au concurat nu mai putin de 21 de soferi profesionisti, unii aflandu-se la volanului unui ansamblu zi de zi, altii, asa cum sunt administratorii de firme, doar ocazional. Toti finalistii s-au straduit sa fie cat mai eficienti la volanul a doua camioane Renault Trucks T, de 480 CP, in varianta cu cabina normala, incarcate cu cate 20 t, care integreaza cele mai avansate tehnologii si servicii in ceea ce priveste eficienta consumului de combustibil. La finalul primei etape, adica dupa ce au concurat toti, cei mai buni doi soferi de pe fiecare din cele doua ansambluri s-au mai „duelat“ o data, dar la volanul versiunii de top Renault Trucks T High Sleeper Cab – care aduce un plus de confort datorita adancimii, pavilionului inaltat si podelei plate – in varianta de 520 CP. Interesant de mentionat ca aceasta editie Optifuel Challenge 2019 a coincis cu aniversarea a 20 de ani a Renault Trucks pe piata din Romania, astfel ca cele trei autocamioane folosite in concurs au fost inscriptionate local cu trei simboluri binecunoscute romanilor: Coloana Infinitului, Transfagarasanul si Lupul Dacic. 
 
Ploaia le-a dat batai de cap concurentilor
Pretendentii la titlul de eco-soferul anului si-au demonstrat abilitatile pe un traseu de 42,2 km, cu mai multe segmente de drum, inclusiv urcari si coborari, iar cea mai mare portiune a presupus rularea pe autostrada. „Totul tine de indemanarea soferului, cum anticipeaza, cum stie sa urce sau sa coboare dealul etc. Se pleaca din curtea complexului turistic, cu intoarcere tot aici, vehiculul fiind parcat cu spatele in acelasi loc“, dupa cum ne-a explicat Gheorghe Dragnea, responsabil Driver Training&Optifleet la Renault Trucks. Pe langa emotiile de rigoare, unii dintre concurentii care au condus in prima parte a zilei au trebuit sa faca fata si schimbarii de vreme, o ploaie destul de consistenta, insotita de vant, care era sa le incurce planurile organizatorilor, ce se gandeau chiar la o intrerupere a concursului. Din fericire nu a fost cazul, intrucat norii s-au risipit dupa circa doua ore, destul insa pentru a pune bete-n roate catorva concurenti. Printre ei si vicecampionul din 2017 din finala internationala din Spania, Adrian Tintea, de la Tintar Spedition. „Din pacate, conditiile meteo au fost neprielnice si, oricat ai fi de bun, punctajul tot iti este afectat. Am intrat in concurs la ora 10:00, atunci ploua si pe sosea am avut o rulare oarecum dificila. Consumul m-a afectat, am mers pe pilot automat la 84 km/h, iar camionul rula cu 83 km/h. La final am consumat undeva la 12 l“, ne-a spus Adrian Tintea. 
 
Experienta si-a spus cuvantul
La finalul primelor noua ore de concurs, specialistii Renault Trucks au evaluat performantele economice ale tuturor celor 21 de concurenti in functie de cateva criterii, fiecare cu o anumita pondere in punctajul total: consumul mediu de combustibil la 100 km (40%), viteza medie de deplasare (30%), anticiparea – utilizarea pedalei de frana (10%) – consumul exprimat in procente in zona economica (10%) si timpul petrecut in rulare libera (coasting+Optiroll – 10%). Dupa deliberare, patru nume s-au distantat de restul plutonului: Costin Alexandru de la Daralex Trans, Lucian Anghel de la Dumagas Transport, Iulian Smeu de la Mika Expostar, toti aflati la prima participare, si Costin Anghelescu, reprezentantul Costi Trans, un „veteran“ al acestui tip de concurs, care ne-a spus ca a fost multumit de parcursul sau, in ciuda unor mici episoade unde putea sa se descurce mai bine, cauzate de o mai mica experienta in condusul de zi cu zi. „In selectiile din grupe pe cele doua camioane am avut un consum bun, de 23,1 l/100 km, cu o incarcatura de 20 t, undeva la 9,5 l, insa am pierdut la timp, plus vreo cinci apasari ale pedalei de frana“, a marturisit acesta. Cu experienta unui loc patru in finala internationala din 2015 de la Lisabona (Portugalia), Costin Anghelescu a reusit sa se mobilizeze in finala mica dintre cei patru concurenti si sa inregistreze cel mai bun punctaj, respectiv 67,5 puncte, astfel ca va fi reprezentantul Romaniei in finala internationala ce va avea loc la Lyon (Franta), in perioada 15-17 octombrie 2019. De altfel, asa cum au remarcat si reprezentantii Renault Trucks Romania, competitia din acest an a fost foarte stransa, cu rezultate foarte apropiate, diferenta dintre primul si al doilea loc, care a inregistrat 63,1 puncte, fiind data de timpul petrecut in Optiroll, restul parametrilor fiind aproape la fel. Iar acest lucru este o dovada ca participantii sunt tot mai pregatiti si arata un tot mai mare interes pentru un stil de condus eficient, implicit pentru acest tip de concurs. Pe langa participarea la finala din Franta, Costin Anghelescu a mai fost recompensat cu un voucher de cumparaturi in valoare de 1.000 de euro si un set de patru jante ALCOA Durabright, in timp ce pentru compania sa a primit spre utilizare un camion timp de o luna de zile. Ocupantii celorlalte doua pozitii au primit vouchere de 500 de euro, respectiv 300 de euro, precum si vouchere de service cu aceleasi valori pentru companiile la care lucreaza. Tot ei au fost recompensati si cu cate doua jante ALCOA Durabright.
Marele campion al etapei internationale a Optifuel Challenge 2019 va castiga, pentru compania pe care o reprezinta, un camion Renault Trucks T High 2019. De asemenea, soferul va fi premiat cu un voucher Renault Trucks in valoare de 6.000 de euro, in timp ce concurentii de pe locurile al doilea si al treilea vor primi un voucher in valoare de 3.000 de euro, respectiv de 1.500 euro.

Articole similare