Potrivit unei analize a GlobalData, scaderea volumelor din automotive ca urmare a noii crize s-a ridicat la 3,6 milioane de unitati, cu o pierdere a veniturilor estimata in ultimele saptamani la 113,3 miliarde de dolari. „Pentru sectorul auto, criza COVID-19 a adus o pierdere rapida si fara precedent a vanzarilor.”, a comentat Calum MacRae, analist auto la GlobalData.
„Aproape jumatate din populatia lumii este inchisa, in imposibilitatea de a merge afara, intr-un showroom auto pentru a lua in considerare achizitia unui vehicul nou.?
Producatorii din America de nord si Europa s-au inchis deoarece au disparut cererile pentru vehicule noi. „Este o criza care continua sa creasca. Planurile de productie s-au oprit initial pentru doar una sau doua zile. Acum, multe fabrici din Europa si America de nord este posibil sa fie inchise toata luna aprilie si pana la inceputul lui mai. Dar ar putea dura si mai mult.”
GlobalData a inceput sa urmareasca pierderile estimate ale productiei din automotive din cele doua regiuni si a calculate o pierdere neta de doua milioane de unitati si o pierdere a veniturilor pentru producatorii de vehicule de 64 de milioane de dolari. „Primele trei saptamani si amanarea datelor de repornire ale BMW, VW, Ford, GM si FCA, a determinat o pierdere a volumelor de 3,6 milioane de unitati si o pierdere a veniturilor de 113,3 miliarde de dolari, care nu s-a terminat inca. „Avand in vedere previziunile GlobalData pentru vanzarile de vehicule in 2020, care au scazut cu 10 milioane fata de 2019, pierderile globale ale veniturilor ar putea depasi anul acesta 300 de miliarde de dolari. „Ceea ce a inceput ca o mica problema in marea China, a ajuns la o cu totul alta dimensiune.?