Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cotă de piață crescută pe fondul scăderii cu 8% a transporturilor internaționale

Într-un an provocator, cu volume de transport internațional estimate a fi mai mici cu 8% față de 2019, DKV Euro Service, unul dintre liderii pieței de carduri de combustibil din România, preconizează afaceri în ușoară scădere, de circa 316 milioane de euro. Cu servicii nou intrate în portofoliu, compania a câștigat însă cotă de piață și are ambiții și mai mari pentru acest an, cu focus pe digitalizare.

După ce în ultimii trei ani am asistat la o creștere an de an a pieței de transport rutier internațional în România, cu procente situate între 2 și 6%, estimările DKV arătau că la finalul lui 2020 piața va scădea cu 8% față de 2019. „După primele șase luni datele Institutului Național de Statistică indicau o scădere a volumului de transport cu 17%, însă începând cu a doua jumătate a anului volumele au revenit mult față de martie, aprilie și o parte din mai, astfel că declinul nu va fi atât de pronunțat“, după cum a arătat Cătălin Constantinescu, Managing Director DKV Euro Service România, la bilanțul de final de an. Această scădere are o contrapondere în evoluția pieței de carburant, al cărui preț/l a scăzut la nivel european cu o medie de 11%, impactând astfel și cifra de afaceri la nivel local. „În ultimii ani am avut o creștere de aproximativ două cifre de la an la an, însă pentru 2020 estimăm o cifră de afaceri în jurul a 316 milioane de euro, în scădere față de 2019, dar mai mică decât efectul combinat al scăderii pieței de transport și al scăderii prețului la carburant.“ Acest context a permis DKV să își majoreze cota de piață la circa 20%.

Așa cum era de așteptat, locomotiva a reprezentat-o dispozitivul de bord ce permite decontarea taxelor de drum în șapte țări europene fără a necesita reconfigurare – DKV Box Europe. Mai mult, la începutul acestui an, rețeaua se va extinde cu încă două state, Italia și Ungaria. Totodată, 2020 a marcat pentru transportatorii și clienții companiei și expansiunea rețelei de acceptanță a cardului cu același nume, aproape 900 de stații de carburant la nivel național, cea mai mare rețea de acest fel din țară. Toate schimbările au necesitat și mai multă forță de muncă, la finalul anului fiind vorba de 33 de angajați.

DKV Fleet Card, 5% din cifra de afaceri din 2021

Cea mai importantă noutate de anul trecut a reprezentat-o lansarea pe piața locală a instrumentului pentru flote, DKV Fleet Card. Potrivit managerului DKV Euro Service România, pentru prima comandă lansată cardul are comision de administrare zero și poate fi achiziționat în trei pași prin intermediul magazinului online al companiei. „Astăzi, la 12 ani de la intrarea pe piața locală, suntem destul de maturi, iar calitatea serviciilor noastre este recunoscută ca fiind la un nivel înalt. DKV Fleet Card este un produs dedicat flotelor prin care dorim să extindem și mai mult operațiunile de pe piața locală. Totul va veni pe o singură factură“, a afirmat Cătălin Constantinescu. Pe lângă accesul la cele peste 60.000 de stații de carburant la nivel european, cardul poate fi folosit și pentru servicii conexe, de la spălarea vehiculelor până la repararea lor. Administrarea se face online, cu ajutorul platformei implementate de companie. Produsul va fi promovat foarte intens în acest an, când se estimează venituri totale de circa 5% din cifra de afaceri.

Accent pe digitalizare

Tot pentru 2021, furnizorul de carduri se va concentra asupra digitalizării, implicit a dezvoltării la nivel local a câtorva proiecte implementate cu succes în alte țări, și care vor constitui o prioritate pentru filiala din România. Unul dintre acestea se numește DKV Live Service, un portal de servicii integrate pentru companiile de transport, practic, un sistem telematic cu mai multe funcții suplimentare. Spre exemplu, serviciile Track&Trace și estimarea orei de sosire le oferă utilizatorilor transparență în timp real asupra lanțului de aprovizionare, ținând cont de programul de condus și odihnă al șoferului. Planificarea rutei ia în calcul nivelul de încărcare a camionului și estimează reduceri de cost pentru companie atunci când este selectată cea mai apropiată stație și opțiunea calitate-preț. Cătălin Constantinescu a mai spus că portalul conectează șoferul, dispecerul și furnizorul printr-un dispozitiv albastru a cărui instalare se realizează foarte ușor, fiind de tipul „plug-in and play“.

Cea de-a doua soluție propusă pentru acest an pe piața locală este plata efectuată cu telefonul mobil. Mai concret, este vorba despre o investiție pe care compania a făcut-o la nivel de grup, atunci când a intrat în acționariatul start-up-ului de plăți mobile PACE, totul ca parte a procesului de digitalizare. Produsul principal, Connected Fueling, le oferă șoferilor posibilitatea de a-și plăti factura de combustibil cu telefonul mobil inteligent direct la benzinării. Acest lucru elimină timpul de așteptare la ghișeul de plată și le permite șoferilor să primească chitanțele electronic, direct pe telefonul mobil. „De acest serviciu vor beneficia clienții B2B care, per total, vor avea o experiență mult îmbunătățită atunci când se vor afla în benzinărie.“

Articole similare

Ad