Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

COVID-19: Adina Valean – Furnizorii de servicii de transport au obligatia de a rambursa sau reorienta pasagerii

Furnizorii de servicii de transport au obligatia de a rambursa sau reorienta pasagerii in cazul anularii calatoriei in urma masurilor restrictive privind circulatia persoanelor in plina criza pandemica, a declarat Comisarul european pentru transporturi, Adina Valean.
Ca si in cazul transporturilor de marfa, Comisia Europeana a publicat astazi, 18 martie, mai multe recomandari pentru a se asigura ca drepturile pasagerilor sunt aplicate coerent la nivelul Uniunii Europene. 
„Avand in vedere anularile in masa si intarzierile cu care se confrunta pasagerii si operatorii de transport din cauza pandemiei COVID-19, Comisia doreste sa ofere certitudine juridica cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor UE. In caz de anulari, furnizorul de transport trebuie sa ramburseze sau sa reorienteze pasagerii. Daca pasagerii insisi decid sa anuleze calatoriile, rambursarea biletului depinde de tipul acestuia, iar companiile pot oferi vouchere pentru utilizarea ulterioara. Liniile directoare de astazi vor oferi o certitudine juridica foarte necesara cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor intr-o maniera coordonata in Uniunea noastra. Continuam sa monitorizam situatia in evolutie rapida si, daca este cazul, vor fi facuti pasi suplimentari”, a declarat comisarul european pentru transport, Adina Valean.
 
De exemplu, daca pasagerii se confrunta cu anularea calatoriei, pot alege intre rambursarea pretului biletului sau reorientare pentru a ajunge la destinatia finala intr-o etapa ulterioara. In acelasi timp, recomandarile clarifica faptul ca circumstantele actuale sunt „extraordinare”, cu consecinta ca anumite drepturi – cum ar fi compensatia in cazul anularii zborului la mai putin de doua saptamani de la data plecarii – nu pot fi invocate.

Document

Articole similare

Ad