Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

COVID-19: Marile magazine, verificate de ANPC pentru masuri de prevenire

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a inceput o ampla campanie de verificare a modului in care marile lanturi de magazine aplica masurile necesare pentru prevenirea raspandirii noului coronavirus COVID-19, se mentioneaza intr-un comunicat remis luni de ANPC.
Astfel, pe 22 martie 2020, o echipa de inspectori ai Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor (CRPC) Bucuresti-Ilfov, coordonata de Eduardt Cozminschi, Presedinte si Paul Anghel, Director General, au inceput verificarile in cateva dintre unitatile de comercializare ale marilor retaileri din zona Capitalei.
Controalele au relevat faptul ca, cel putin pana acum, magazinele au aplicat masuri diverse menite sa previna raspandirea vrusului Covid-19 si sa protejeze sanatatea consumatorului, in timpul actului comercial.
 
Echipele ANPC au verificat pana acum magazinele de tip cash & carry, Metro si Selgros, Carrefour, Profi, Kaufland, Lidl si Mega Image, unde au constatat ca au fost luate urmatoarele masuri:
– carucioarele de cumparaturi sunt igienizamte si dezinfectate de mai multe ori pe zi;
– sunt puse la dispozitia clientilor manusi de unica folosinta si materiale pentru dezinfectarea mainilor si a carucioarelor inainte de intrarea in magazin;
– la Metro, la “Intrare Clienti”, este verificata temperatura corporala a cumparatorilor, accesul in magazine fiind permis doar in cazul in care aceasta nu este febrila, iar pentru angajati, acest tip de verificare se realizeaza la intrarea speciala “Acces Personal” (unde se colecteaza si declaratia individuala pe propria raspundere a acestora, in legatura cu starea lor de sanatate);
– au fost montate panouri din plexiglas transparente pentru a proteja angajatii de la “Intrare Clienti”, precum si pe cei de la casele de marcat, care intra frecvent in contact cu clientii si au risc de apropiere sub limita specificata de autoritati;
– au fost plasate informari privind metodele de prevenire a contaminarii atat la intrarea in magazine, cat si pe linia caselor de marcat si, in paralel, sunt difuzate frecvent anunturi audio cu mesaje in acest sens;
– au fost aplicate marcaje speciale pe podea, care delimiteaza zonele de protectie individuala pe linia caselor de marcat, astfel incat sa fie preintampinata apropierea perosanelor una de alta sub limita recomandata de autoritati;
– angajatii au fost dotati cu masti, manusi, vizier sau ochelari de protectie;
– casele de marcat si zonele de lucru (birouri, receptie marfa, livrari, etc.) au fost dotate cu distribuitoare de materiale de dezinfectie;
– a fost intensificata activitatea de curatenie, in cadrul magazinelor, personalul specific fiind dotat cu dispozitive de dispersie in masa a materialelor dezinfectante (atomizoare electrice sau manuale)
– a fost delimitata zona de servire a pestelui proaspat, pentru a se evita apropierea clientilor de marfa si de angajatii acestor raioane;
– la Profi, au fost anulate promotiile si a fost stabilita o lista de articole cu rulaj mare
– la Profi, sunt centralizate zilnic intrebarile legate de coronavirus, iar un specialist epidemiolog ofera raspuns la ele;
– cel putin o data pe ora, in magazine sunt dezinfectate toate suprafetele des utilizate de clienti si angajati, precum si obiectele de uz comun (cosurile de mana, manere, clante, balustrade, cantarele de la Legume-Fructe, clestii de la brutarie, casele Express, casele de marcat in exterior si in interior, POS-urile, mobilierul de la case si Biroul de Informatii, butoanele de lift, scarile rulante si altele);
– la Kaufland, au fost alocate echipe responsabile de implementarea masurilor suplimentare de igiena si preventie si a fost infiintata o linie telefonica speciala pentru informarea corecta si completa a angajatilor;
– la Kaufland si Lidl, consumatorilor li se recomanda utilizarea cat mai frecventa a cardurilor bancare, pentru a face plata cumparaturilor;
– este promovata, prin afise in magazine, adoptarea unui comportament responsabil in ceea ce priveste numarul de produse achizitionate.
Intre ANPC si Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) exista o stransa colaborare, constituindu-se chiar un grup de lucru intre cele doua organisme, cu scopul de a tine ambele parti permanent informate in legatura cu masurile care se impun, precum si cu cele deja aplicate, astfel incat sa existe o practica unitara menita sa implementeze cele mai bune metode de protectie a consumatorilor in conditiile actuale impuse de pandemia cu Covid-19.
ANPC va continua acest gen de verificari, in magazinele din intreaga tara, si ii asigura pe cetateni ca supravegheaza atent piata, in mod deosebit in aceasta perioada, si urmareste permanent felul in care sunt adaptate masurile luate de agentii economici la recomandarile autoritatilor, pentru protejarea sanatatii si vietii consumatorilor.

Articole similare

Ad