Un numar de opt state membre UE, printre care si Romania, au cerut Comisiei Europene sa sprijine firmele de transport rutier afectate de pandemia de coronavirus si, de asemenea, sa amane reforma destinata si sa imbunatateasca conditiile de lucru ale soferilor de camion prin Pachetul Mobilitate, care pune companiile vulnerabile intr-o situatie nefavorabila, transmite Reuters.
Ministrii Transporturilor din Bulgaria, Ungaria, Lituania, Polonia, Cipru, Letonia, Malta si Romania au apreciat ca blocul comunitar ar trebui sa sustina companiile de transport la fel cum a luat masuri pentru a veni in ajutorul companiilor aeriene cu probleme, se arata in scrisoarea consultata de Reuters, potrivit Agerpres.
,,In schimb, suntem pe cale sa adoptam primul Pachet Mobilitate, ale carui prevederi, combinate cu consecintele pandemiei de coronavirus, va insemna sfarsitul pentru multe companii europene de transport rutier”, se arata in scrisoarea trimisa presedintilor principalelor trei institutii europene.
Inainte de izbucnirea pandemiei, statele din estul Europei se gandeau la posibilitatea de a ataca in justitie incercarile de a reforma regulile care guverneaza sectorul european al transportului rutier. Prin Pachetul Mobilitate, camioanele se intorc goale in tarile de origine, ceea ce genereaza costuri suplimentare si emisii suplimentare de CO2. In luna decembrie 2019, Parlamentul European si Consiliul au ajuns la un acord cu privire la Pachetul Mobilitate, o reforma sustinuta de statele membre precum Franta, Germania si Olanda. Reforma ar obliga camioanele sa revina in tarile de origine odata la opt saptamani, iar soferii trebuie sa beneficieze de perioada de odihna in afara cabinei vehiculului.