Deoarece in prezent nu exista parghii legale pentru limitarea preturilor asigurarii, fiind considerata o piata libera, ASF se pare ca ia in calcul cresterea concurentei intre companiile de asigurari. Astfel, este posibil ca in curand alte companii din afara ?arii, de exemplu din Polonia, sa poata incheia polite RCA companiilor din Romania direct (prin reprezentanta aici) sau prin intermediul brokerilor romani care sa actioneze cu mandat. Ca acest lucru sa fie posibil, ar trebui eliminata din norma RCA obligativitatea ca asiguratorii autorizati sa emita polite RCA in Romania sa aiba reprezentativitate in fiecare judet al tarii. Insa, in acest caz exista riscul ca firmele de asigurari existente sa isi restranga si ele reprezentantele de aici pentru a-si reduce costurile.
O alta idee este de a limita despagubirile pentru daunele de vatamari corporale care au ajuns in prezent la peste un milion de euro, astfel incat sa limiteze si nevoia asiguratorilor de a-si face rezerve prin cresterea pretului la asigurari.
Aceasta ultima teza nu face insa obiectul activitatii ASF ci poate intra pe agenda Ministerului Justitiei, care sa analizeze felul in care instantele din Romania au acordat aceste despagubiri in ultimii ani si sa solicite modificarea legislatiei astfel incat sa se poata crea niste standarde de despagubiri. Se va elimina astfel posibilitatea ca pentru daune/vatamari corporale similare, o instanta de la Bucuresti (spre exemplu) sa acorde 10.000 EUR despabugiri, iar alta de la Vaslui sa acorde 100.000 EUR.
Ramane de vazut in zilele urmatoare ce informatii vor veni dinspre ASF, in urma consultarii cu asociatiile patronale din transporturi si crearea grupurilor de lucru in sprijinul modificarii legislatiei.