Vanzarile de camioane noi au fost in 2018 pentru EVW Holding in ton cu estimarile de la inceputul anului si cu bugetul agreat cu fabrica atat din punct de vedere al productiei destinate Romaniei, cat si al inmatricularilor, asa cum declara directorul de vanzari Adrian Gorcea, iar fata de 2017 se inregistreaza o crestere cu peste 15%. DAF apare in statisticile DRPCIV cu mai mult de 1.250 de camioane noi mai mari de 16 t inmatriculate in Romania in primele 11 luni din 2018, iar dintre acestea cel putin 850 sunt gestionate de EVW si restul sunt vehicule ale unor multinationale, dar gestionate de importatorul din Romania, sau inmatriculari realizate de terti.
XF contribuie la vanzarile totale cu 80%, LF cu 12%, iar CF cu 8%, procente aproximativ similare cu cele din 2017, si nici in ceea ce priveste ponderea sasiurilor (10% din volumele EVW) nu se inregistreaza schimbari fata de anul anterior.
Cei mai mari clienti de flote ai companiei clujene au fost in 2018 ComDivers si Hartl (cate 50 de unitati), European Logistics (35) si Carbon Logistics (30), care au cumparat toti DAF XF, iar din numarul total de unitati vandute de EVW Holding livrarile mai mari de 10 unitati reprezinta aproape 40%. Si, la fel ca in cazul celorlalti furnizori de camioane de pe piata noastra, cele mai multe unitati au fost pentru innoiri, nu pentru extinderi de parcuri auto.
Termenul mediu de livrare a fost de noua saptamani in cazul gamelor XF si CF si de opt saptamani pentru LF, iar pentru a raspunde mai prompt cerintelor clientilor EVW are in permanenta pe stoc 80 de unitati, din care 95% sunt XF (50% cu cabina Space Cab si 50% cu Superspace Cab) cu echipare standard si cu garantie integrala de trei ani.
Nici in ceea ce priveste preferintele clientilor legate de finantare nu au aparut surprize fata de 2017, creditul conducand si anul trecut detasat, dar EVW Holding este interesat si de leasing operational, ca o alternativa viabila la credit si ca o sursa foarte buna de camioane rulate. Compania este deschisa si spre trade in, cata vreme poate cumpara camioane foarte bune din punct de vedere tehnic si estetic, la preturi in acord cu cele de pe piata actuala de vehicule rulate, si va mentine in 2019 conditiile impuse acestora pana acum, care sunt in linie si cu cerintele DAF. In 2018 au fost preluate peste 150 de vehicule din trade in, volum aproximativ egal cu cel din 2017.
EVW Holding a vandut anul trecut peste 350 de camioane second hand – cele mai multe provenite din trade in si buy back – nivel similar celui din 2017, fiind preferate cele relativ noi, Euro 6, cu an de fabricatie mai recent de 2013 si cu mai putin de 500.000 km la bord.
Desi DAF nu se ocupa de remanufacturare a camioanelor rulate, dealerii sai pot face asta, iar EVW chiar are in plan deschiderea unor astfel de centre in Gilau, Arad si Bucuresti.
In ceea ce priveste activitatea after sales, cifra de afaceri a crescut cu 8% fata de 2017, contractele de intretinere si reparatii cu 50%, iar numarul de ore de training pentru tehnicieni cu 25%. Printre investitiile realizate in 2018 la acest capitol se numara deschiderea service ului multibrand TRP Pantelimon si achizitia de scule de diagnoza AllMakes.