Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creștere modestă a înmatriculărilor de camioane noi în Europa în primul trimestru din 2022

În primul trimestru din 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE au scăzut cu 18,1%, până la 411.097 unități. Martie a fost a noua lună consecutivă de scădere, cu 24,9% față de februarie, iar România și Cipru au fost sigurele piețe unde s-au înregistrat creșteri, cu 11,2%, respectiv cu 1,6%. Cea mai mare scădere din martie a fost în Spania, de 41,2%, urmată, dintre piețele importante, de Franța, cu 25,9%, Germania, cu 19,6%, și Italia, cu 9,7%. Iar pentru primul trimestru al anului scăderile celor patru state, în aceeași ordine, au fost de 30,3%, 21,9%, 11,6% și 4,8%.

Vehiculele comerciale ușoare, de până la 3,5 t, au avut în primele trei luni din 2022 cu 21,3% mai puține înmatriculări decât în perioada similară din 2021, până la un total de 329.606 unități, scăderile cele mai mari fiind, din nou, în Spania (35,7%), Franța (24,2%), Germania (13,6%) și Italia (5,3%).

Iar camioanele de peste 16 t au înregistrat o scădere mai mică, de 4,6% în martie 2022, până la 24.088 de unități, dar au crescut în primul trimestru cu 0,6% față de 2021, până la 64.336 de unități, datorită creșterii înregistrate în primele două luni. Cele mai mari scăderi din martie s-au înregistrat în Germania, de 9,2%, și Spania, de 5,8%, iar Italia și Franța au crescut ușor, cu 1,9%, respectiv 1,6%. Pe întregul trimestru, doar în Germania a scăzut numărul de înmatriculări de vehicule comerciale noi de peste 16 t, celelalte piețe majore înregistrând creșteri de 4,5% în Spania, 3,1% în Franța și 0,8% în Italia.

Articole similare

Ad