Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crestere spectaculoasa pentru camioanele din gama grea

In primele 11 luni din 2015 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 15.695 de autovehicule comerciale noi (din care 442 de autospeciale si sapte autovehicule incomplete) si 45.051 rulate (894 de autospeciale), iar 35.315 (din care 794 de autospeciale si doua vehicule incomplete) au fost reinmatriculate, in crestere la toate categoriile fata de cele 13.173, 43.251, respectiv 34.000 din aceeasi perioada a lui 2014, cand insa au fost mai multe autospeciale noi: 565. Cresteri in ceea ce priveste vanzarile de vehicule comerciale noi s-au inregistrat la toate categoriile, dar camioanele de peste 16 t au avut cel mai important progres, de aproape 2.000 de unitati.
 

In primele 11 luni din 2015 au fost radiate 2.868 de vehicule comerciale, din care 907 semiremorci, 559 de autospecializate, 340 de remorci, 317 autotractoare, 263 de autobuze, 200 de autospeciale, 159 de autovehicule speciale, 90 de microbuze si 33 de remorci speciale.

Dacia si Ford raman lideri la categoria usoara
Din categoria autoutilitarelor cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t s-au inmatriculat 9.977 de unitati noi (din care 251 de autospeciale), fata de 9.471 in aceeasi perioada din 2014.
Dacia a vandut 2.391 de unitati (1.802 furgoane – din care 31 carosate de Romturingia – 192 de pick-up-uri – din care 182 cu Romturingia – 43 cu temperatura controlata, doua ambulante, o izoterma, o autospeciala carosata de Okura s.a.). Iar dintre marcile de import pe primul loc este Ford, cu 1.441 de unitati (730 de furgoane, 216 cu temperatura controlata, 182 de suprastructuri deschise, 85 cu obloane rabatabile, 70 de prelate, 60 de platforme aeriene de lucru, 32 de basculante, 26 de izoterme, 13 suprastruc- turi inchise, cate una pentru pompieri si servicii funerare, o vidanja, una pentru animale vii, o camioneta pick-up, o platforma s.a.), urmat de Fiat (1.204, din care 599 de furgoane, 297 de suprastructuri deschise, 92 cu temperatura controlata, 65 de prelate, 20 cu obloane rabatabile, 10 pentru transport de butelii, doua izoterme, o basculanta s.a.), Renault (824, din care 561 de furgoane, 66 cu temperatura controlata, 57 de prelate, 54 de suprastructuri deschise, 33 de izoterme, 33 cu obloane rabatabile, sase basculante, cinci laboratoare, trei magazine, una pentru transport de vehicule s.a), Mercedes-Benz (779: 549 de furgoane, 100 de prelate, 52 cu temperatura controlata, 14 blindate, 13 cu obloane rabatabile, 10 cu oblon ridicator, opt suprastructuri deschise, patru basculante, trei break-uri, doua vidanje, doua izoterme, o ambulanta, un vehicul funerar, unul pentru pasageri, unul pentru transport de animale, unul pentru transport de vehicule, unul accesibil scaunelor rulante s.a.), Volkswagen (579: 385 de furgoane, 97 de suprastructuri deschise, 36 cu temperatura controlata, 25 cu obloane rabatabile, 15 prelate, sase izoterme, patru basculante s.a.), Iveco Daily (570: 203 furgoane, 165 de prelate, 82 cu temperatura controlata, 78 cu obloane rabatabile, 23 de basculante, sapte cu carlige ridicatoare, patru platforme aeriene de lucru, trei pentru transport de vehicule, doua izoterme si o suprastructura deschisa), Peugeot (558: 357 de furgoane, 110 suprastructuri deschise, 39 cu temperatura controlata, 31 de prelate, doua cu obloane rabatabile, o basculanta, o izoterma, un laborator s.a.), Citroën (545: 311 furgoane, 143 de suprastructuri deschise, 44 cu temperatura controlata, 37 de prelate, patru cu obloane rabatabile, trei izoterme, doua platforme si una pentru transport de vehicule), Toyota (330: 312 suprastructuri deschise, 10 cu obloane rabatabile, sapte furgoane si una cu temperatura controlata), Mitsubishi (143: 105 suprastructuri deschise, 32 de pick-up-uri, cinci platforme si una cu temperatura controlata), Opel (308: 255 de furgoane, 42 cu temperatura controlata, patru cu oblon rabatabil, trei prelate, doua basculante, o suprastructura deschisa si o suprastructura inchisa), Isuzu (86, din care 61 de suprastructuri deschise, 10 cu temperatura controlata, sase basculante, trei furgoane, doua prelate, una cu oblon rabatabil, una pentru pompieri, un laborator si o ambulanta), Nissan (60: 55 de suprastructuri deschise, trei cu obloane ridicatoare, una cu oblon rabatabil si un furgon), Skoda (18 furgoane), Land Rover (12, din care 11 furgoane), GWM (sase: cinci furgoane si un oblon rabatabil), Piaggio (sase: cinci cu obloane rabatabile si o suprastructura deschisa), Chevrolet (doua vehicule accesibile scaunelor rulante), GMC (o suprastructura deschisa), Hyundai (un furgon), Officine Cucini (o basculanta), Adria, Autocaravans Rimor, Benimar, Knaus, Possl (cate o autorulota).
In aceeasi perioada din 2014 fusesera inmatriculate 2.324 de Dacia (din care 194 de autospeciale), iar lider la categoria marcilor de import a fost tot Ford, cu 1.188 de unitati (din care opt autospeciale), urmat de Fiat (903/sase autospeciale), MB (824/15), Peugeot (796), Volkswagen (750/91), Renault (745/11), Citroën (505/42), Toyota (490/3), Iveco (328 de autoutilitare, din care sase autospeciale).

Volkswagen preia sefia clasamentului datorita unei livrari de ambulante
Din categoria autovehiculelor comerciale de 3,5-6 t s-au vandut 71 de unitati noi (din care 27 de autospeciale), fata de 67 (din care cinci autospeciale) in aceeasi perioada din 2014. Lider de piata este Volkswagen (24 de unitati, din care 13 ambulante, cinci furgoane, una cu temperatura controlata, o prelata, o cisterna, una pentru transport de autovehicule s.a.), urmat de Mercedes-Benz (16, din care sapte furgoane, trei basculante, doua cu temperatura controlata, doua pentru transport de vehicule, o prelata si un vehicul blindat), Iveco (13, din care doua prelate, doua pentru transport de butelii, un furgon, o basculanta, una pentru pompieri s.a.), Renault (10, din care o ambulanta), Ford (opt, din care doua prelate, doua basculante, un furgon, o vidanja, o autorulota s.a.), Bucher (un vehicul pentru curatare stradala), Toyota (un vehicul blindat) si Nissan (un autovehicul de 3,5-6 t).
Asta in conditiile in care in 2014 lider de piata la aceasta categorie de greutate a fost MB, cu 28 de utilitare, din care o autospeciala, urmat de Iveco (15/2), Ford (sapte), Isuzu, Renault si Volkswagen (cate sase) si Multicar (una).

Iveco are peste 60% din piata de 6-16 t
Din categoria autospecialelor comerciale de 6-16 t au fost inmatriculate 275 de unitati noi (din care 47 de autospeciale), fata de 253 (46 de autospeciale) in primele 11 luni din 2014. Lider de piata a fost Iveco (177 de unitati: 59 de prelate, 41 cu temperatura controlata, 19 basculante, 17 furgoane, 15 gunoiere, opt cu obloane, sase transportoare de masini, patru vidanje, trei cu carlig ridicator, o izoterma, o cisterna, una cu macara, una de curatat strazi si una de pompieri), urmat de MAN (46, din care 11 pentru transport de butelii, 10 prelate, sapte basculante, trei vehicule de pompieri, trei pentru transport de vehicule, doua cu temperatura controlata, o vidanja, un furgon, una cu carlig ridicator, o masina de curatat strazi/canalizari, o platforma de lucru la inaltime, o caroserie amovibila s.a.), Renault (13, din care cinci de pompieri, trei vidanje, doua gunoiere, una cu obloane rabatabile, o basculanta s.a.), Isuzu (12, din care patru pentru transport de butelii, doua cu obloane rabatabile, doua furgoane, o basculanta, una cu temperatura controlata si o gunoiera), DAF (10, din care doua vidanje, doua cu carlig ridicator, o platforma de lucru la inaltime, o basculanta, o cisterna, un furgon, o prelata s.a.), Volvo (patru: doua basculante, o prelata si una cu oblon rabatabil) si AEBI (o basculanta).
Iveco a fost lider detasat si in 2014, cu 109 unitati (sase autoutilitare), urmat de MB (41/14), MAN (34/8), DAF (24/11), Isuzu (18/4), Mitsubishi (opt), Volvo (8/1), Renault (cinci), Avia (patru) si Multicar (doua).

MB este iar primul la categoria grea, dar Volvo este foarte aproape
Iar din categoria autovehiculelor comerciale cu masa totala maxima de peste 16 t s-au inmatriculat 6.574 de unitati noi (din care 126 de autospeciale), fata de 4.604 (din care 117 autospeciale) in aceeasi perioada din 2014.
Lider de piata este Mercedes-Benz, cu 1.371 de unitati (1.135 de autotractoare, 52 pentru transport de vehicule, 30 de basculante, 13 caroserii amovibile, opt betoniere, sase gunoiere, cinci pentru transport de containere, patru cu obloane rabatabile, patru vidanje, trei cu temperatura controlata, doua cu carlig ridicator, o macara mobila, o suprastructura deschisa, un vehicul pentru transport de ciment, o pompa s.a.), urmat de Volvo (1.326, din care 1.195 de autotractoare, 19 gunoiere, 11 pentru transport de containere, patru pentru transport de lemn, trei basculante, doua cu temperatura controlata, doua cu carlig ridicator, o cisterna, o masina de pompieri s.a.), MAN (1.094 de unitati, din care 886 de autotractoare, 96 de basculante, 20 de furgoane, 13 gunoiere, 13 caroserii amovibile, 13 cu carlige ridicatoare, 10 cu obloane rabatabile, noua betoniere, noua pentru transport de lemn, cinci vidanje, patru masini de pompieri, trei pentru transport de vehicule, doua macarale mobile, doua pentru transport de animale, doua cisterne, un dispozitiv de forare, unul pentru curatat strazi/canalizari, unul pentru transport de furaje s.a.), Scania (800, din care 744 de autotractoare, 13 cu carlig ridicator, 11 pentru transport de containere, 10 caroserii amovibile, sase basculante, doua macarale mobile, doua gunoiere, doua pentru transport de animale, doua pentru transport de lemn, doua cu macara s.a.), DAF (795, din care 766 de autotractoare, 10 basculante, trei cu carlig ridicator, trei betoniere, trei cisterne, doua pentru transport de animale vii, doua gunoiere, doua autovidanje, doua pentru transport de containere, o frigorifica si una pentru transport de vehicule), Iveco (698, din care 610 autotractoare, 41 de basculante, 13 gunoiere, 10 pentru transport de containere, cinci vidanje, trei cu carlig ridicator, doua vehicule de curatat strazi, doua pentru transport de autovehicule, doua pentru furaje, doua cisterne, doua prelate, o cisterna ADR, una cu oblon rabatabil, un furgon, una pentru animale vii s.a.), Renault (439, din care 412 autotractoare, noua macarale mobile, cinci vidanje, cinci prelate, cinci basculante, una cu oblon ridicator, o cisterna ADR si o platforma), Astra (14: opt basculante, trei stropitoare, doua betoniere si un autotractor), Roman (sapte macarale mobile), Grove si Liebherr (cate trei macarale mobile), Tatra (doua basculante), Sisu (o macara mobila) si Unimog (o autoutilitara de peste 16 t).
Diferenta mica dintre primul si al doilea clasat lasa insa deschisa batalia in ultima luna din an si rezultatele finale pe 2015 le puteti afla in numarul din februarie al revistei Tranzit.
Mercedes-Benz a fost lider de piata la aceasta categorie si dupa primele 11 luni din 2014, cu 1.083 de unitati (din care 13 autospeciale), dar atunci distanta fata de Volvo era mai mare (producatorul suedez a inmatriculat la noi 901 unitati, din care 11 autospeciale). Ei au fost urmati de MAN (872, din care 29 de autospeciale), DAF (724/14), Iveco (437/24), Scania (336/4), Renault (232/3), AB (noua), Liebherr (sase), Roman (trei) si Tatra (una).

Schmitz si Krone au crescut cel mai mult fata de 2014
In primele 11 luni din 2015 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 2.667 de semiremorci noi si 5.585 rulate, iar 6.216 au fost reinmatriculate, fata de 2.437, 4.656, respectiv 6.260 in aceeasi perioada din 2014.
Tinand insa cont de semiremorcile care apar in statisticile DRPCIV ca fiind rulate la prima inmatriculare in Romania, dar care au o diferenta mai mica de sase luni intre data primei inmatriculari si data inmatricularii la noi (deci care au primit numar provizoriu pentru a fi aduse in tara pe roti, de aceea au fost considerate second-hand, dar de fapt, cel mai probabil, sunt achizitii noi), este vorba de 3.169 de semiremorci noi.
Lider de piata a fost Schmitz, cu 1.446 de unitati (din care 1.118 prelate, 201 basculante, 107 cu temperatura controlata, opt cu obloane rabata- bile, cinci suprastructuri deschise, trei izoterme, doua pentru transport de butelii, una pentru transport de containere si un furgon), fata de 1.103 in 2014, urmat de Krone (922 – fata de 652 in 2014 – din care 824 de prelate, 58 cu temperatura controlata, 26 pentru transport containere, noua furgoane, patru cu oblon rabatabil si o suprastructura deschisa), Kögel (151 – fata de 137 in 2014 – din care 148 de prelate, una cu oblon rabatabil, una cu temperatura controlata si o suprastructura deschisa), Schwarzmüller (114 – fata de 247 in 2014 – 93 de prelate, 13 cu obloane rabatabile, patru cisterne ADR, doua suprastructuri deschise, una cu temperatura controlata si una pentru transport de lemn), Wielton (111 – fata de 135 in 2014 – 76 de basculante, 22 pentru transport de containere, sase prelate, trei pentru transport de vehicule, doua cu obloane rabatabile, una cu podea coborata si o suprastructura deschisa), Mega (75, din care 63 de basculante, una pentru transport de lemne s.a.), Schrader (48 de cisterne ADR), Magyar (46: 34 de cisterne ADR si 12 alte tipuri de cisterne), Lag (29: 21 de cisterne ADR si opt pentru transport containere), OMEPS (18: 16 cisterne si doua pentru transport de furaje), Benalu (17: 14 basculante si trei pentru transport de containere), Trailis (14: 12 basculante, o prelata si una pentru transport de materiale lungi), Knapen (13: sase suprastructuri deschise, patru cu obloane rabatabile si trei suprastructuri inchise), Berger (11, din care 10 suprastructuri deschise si o prelata), Broshuis (11 pentru transport de containere), Spitzer (10: cinci pentru transport de ciment si cinci cisterne), Kässbohrer (opt: trei cisterne, doua pentru transport de vehicule, o platforma, o suprastructura deschisa s.a.), Zaslaw (opt: sase pentru transport de lemn si doua basculante), Chéreau (sase cu temperatura controlata), Nooteboom (sase platforme), Fliegl (cinci: trei pentru transport de furaje si doua basculante), Oztreyler (cinci pentru trans- port de materiale pulverulente), BC-LDS (patru cisterne), Faymonville (patru: doua pentru transport de autovehicule, o platforma si o suprastructura deschisa), OKT Trailer (patru cisterne), Ameridac (trei pentru transport de containere), Bodex (trei basculante), Grapar (trei dube izoterme), Langendorf (trei: doua pentru transport de vehicule si o basculanta), Meiller (trei basculante), MaxTrailer (trei: doua pentru transport de vehicule si o suprastructura deschisa), Pavic (trei pentru transport de lemn), Talson (trei: suprastructura deschisa, un furgon si o izoterma), Ardor (doua: una pentru transport de furaje si o cisterna), Astra Rail (doua pentru transport de furaje), Metal Vuraic (doua cisterne), Montull (doua pentru transport de animale), OMSP Macola (doua cisterne ADR), Sommer (doua prelate), Stas (doua basculante), VRV (doua cisterne ADR), CMCI Silvergreen (o prelata), D-Tec (una pentru transport containere), FMG (una cu podea coborata), Kadatec (o cisterna ADR), Kontex (una pentru transport containere), Lamberet (o frigorifica), Meusburger (o prelata), OMT (o basculanta), Pezzaioli (una pentru transport de animale vii), Tecnokar (o cisterna), UMM (una pentru transport de vehicule), Yalcin Dorse (o platforma).
La acestea se adauga sase semiremorci speciale noi si sapte uzate la prima inmatriculare in Romania si trei reinmatriculate, fata de cinci, 43, respectiv sapte in aceeasi perioada din 2014.

Articole similare

Ad