În 2023, piața globală de Contract Logistics ar urma să înregistreze cea mai lentă rată de creștere față de anul anterior din 2016 încoace, de 2,4%, așa cum arată o analiză a Transport Intelligence (Ti), deoarece cererea a scăzut, din cauza mediului economic tot mai dificil.
2023 s-a dovedit a fi un an greu pentru furnizorii de servicii de Contract Logistics, deoarece creșterea ratelor dobânzilor băncilor centrale, pentru a combate inflația, a continuat să afecteze activitatea economică. Dar, în ciuda provocărilor economice, operațiunile logistice contractuale se dovedesc din ce în ce mai mult a fi contra-ciclice, iar furnizorii au atenuat în mare măsură problemele inflaționiste prin contracte în care costurile sunt transparente, iar creșterile pot fi transferate direct clienților, ceea ce le ajută să-și păstreze în mare măsură marjele de profit chiar și în acest mediu economic dificil.
Economia mondială se confruntă cu turbulențe reprezentate de o inflație ridicată și de o creștere economică mai scăzută. FMI prognozează o încetinire a creșterii globale de la 3,5% în 2022 la 3,0% în 2023 și 2,9% în 2024, în timp ce economiile avansate vor încetini de la 2,6% în 2022 la 1,5% în 2023 și 1,4% în 2024, pe măsură ce politicile economice încep să aibă efect.
Economiile emergente și în curs de dezvoltare vor avea un declin mai modest, de la 4,1% în 2022 la 6,9% în 2023 și 5,8% în 2024. În plus, FMI se așteaptă ca inflația să revină la țintă în 2025 în majoritatea economiilor.
În 2024 creșterea pieței de Contract Logistics se așteaptă să fie de până la 3,7% față de 2023, cea mai mare rată de creștere din 2021 încoace, semnalând revenirea la o stare de creștere mai normală, similară celei de dinainte de pandemie. Între 2022 și 2027, Ti prezice o creștere CAGR (Compound Annual Growth Rate) de 3,8%, adică o dimensiune a pieței de 329.527,5 milioane de euro. Creșterea din economiile emergente este relativ mai mare, iar cele avansate trag în jos rata generală de creștere, în special în 2024. Astfel, Asia Pacific va fi regiunea cu cea mai rapidă creștere atât în 2023 și 2024, cât și în restul anilor până în 2027, în timp ce piețele de logistică contractuală din America de Nord și din Europa vor înregistra o creștere negativă în 2023. Ti oferă aceste previziuni independent de presiunile inflaționiste, deci nu încearcă să măsoare sau să ia în considerare modificările prețurilor și ale cursurilor de schimb care vor avea loc pe parcursul orizontului de prognoză, ci ratele de creștere prognozate sunt determinate doar de modificările estimate ale activității, deci sunt previziuni în termeni reali ale cererii.