Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creșterea transportului rutier european va încetini în 2023

Previziunile macroeconomice indică o încetinire a economiei europene pentru 2023, care se va reflecta și pe piața transporturilor rutiere de mărfuri. Potrivit studiului realizat de TransportIntelligence, transportul rutier european de mărfuri va factura la nivel global 389,338 miliarde de euro, la prețuri și rate de schimb constante, ceea ce reprezintă o creștere de 1,1% față de 2022. Cu toate acestea, va exista o diferență între transportul național, care va crește doar cu 0,7%, și transportul internațional, care va crește cu 2,1%.

Previziunile pentru 2023 diferă și la nivel național, iar potrivit TransportIntelligence, țările din est vor crește mai mult decât cele din vest. Printre cei care vor înregistra o rată de creștere mai mică se numără Germania, Italia și Marea Britanie. În Germania, creșterea transportului rutier de mărfuri ar putea încetini până la 0,6%, ceea ce se datorează în principal transportului internațional (+2,4%), în timp ce transportul intern va rămâne la fel până în 2022.

Și mai rău ar fi în Italia, unde creșterea în 2023 este prognozată la 0,3%, din cauza presiunilor puternice ale consumatorilor cauzate de inflație și de creșterea ratelor dobânzilor, care vor afecta negativ cererea de transport de marfă. Același procent este prognozat și pentru Marea Britanie, unde se așteaptă o recesiune. Situații mai bune sunt așteptate în Franța, unde TransportIntelligence prevede o creștere a transportului rutier de 1%, și în Spania, cu o creștere de 1,3% (în principal datorită creșterii producției industriale). TransportIntelligence este foarte precaută în ceea ce privește previziunile de după 2023, din cauza incertitudinii ridicate legate de evoluțiile economice și geopolitice. Există mai multe elemente de imprevizibilitate: inflația, penuria de materii prime, comportamentul consumatorilor, lipsa șoferilor și creșterea costurilor. În linii mari, TransportIntelligence preconizează o creștere europeană de 2,4% în următorii 5 ani, pentru a ajunge la o cifră de afaceri totală de 450 de miliarde de euro. Se așteaptă ca transportul internațional să se descurce mai bine decât cel național, în ciuda faptului că volumele sunt mai mici, însă distanțele parcurse sunt mai mari, iar serviciul, mai scump.

Articole similare

Ad