Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creșteri semnificative ale tarifelor de trecere GO 2025 în Austria: Impact asupra utilizatorilor

Începând cu 1 ianuarie 2025, Austria a implementat noi ajustări ale tarifelor de trecere pentru rețeaua de drumuri taxabile, reflectând creșterea inflației și costurile externe generate de trafic. Modificările vizează atât vehiculele comerciale, cât și cele cu o greutate maximă autorizată de până la 3,5 tone, incluzând tarife calculate în funcție de utilizarea infrastructurii, poluarea atmosferică, zgomotul și emisiile de CO₂.

Pentru vehiculele comerciale cu o masă maximă tehnic admisă de peste 3,5 tone, tarifele sunt calculate pe baza mai multor factori, inclusiv clasele de emisii de CO₂, standardele EURO și distanța parcursă. De asemenea, pe anumite tronsoane, cum este autostrada A 13 Brenner, se aplică un tarif special de noapte între orele 22:00 și 05:00, pentru a încuraja utilizarea responsabilă a infrastructurii în afara orelor de vârf.

În cazul vehiculelor cu o greutate totală de până la 3,5 tone, ajustările tarifare au fost stabilite pe baza indicelui armonizat al prețurilor de consum. Această actualizare a dus la creșteri notabile atât pentru biletele multi-călătorie, cât și pentru cele individuale. Spre exemplu, tariful pentru un bilet multi-călătorie pe autostrada A 9 Pyhrn a crescut de la 71,50 euro la 77,50 euro, în timp ce pentru autostrada A 10 Tauern, tariful a fost majorat de la 81 euro la 87 euro.

Pentru călătoriile individuale, creșterile sunt similare: tariful pe autostrada A 9 Gleinalm a urcat de la 10,50 euro la 11,50 euro, iar pe autostrada A 13 Brenner, de la 11 euro la 12 euro. Alte exemple includ autostrada A 16 Arlberg, unde tariful pentru o singură cursă a crescut de la 11,50 euro la 12,50 euro, și autostrada A 11 Karawanken, unde tariful a urcat de la 8,20 euro la 8,80 euro.

Impactul asupra utilizatorilor și infrastructurii

Asfinag declară că aceste ajustări au fost necesare pentru a susține investițiile continue în modernizarea și întreținerea infrastructurii rutiere. Fondurile generate din creșterea tarifelor vor fi utilizate pentru îmbunătățirea siguranței, reducerea impactului asupra mediului și asigurarea unei mobilități mai durabile.

În același timp, creșterea tarifelor reflectă și costurile indirecte asociate traficului, precum poluarea atmosferică și fonică. Prin aceste măsuri, autoritățile austriece urmăresc să încurajeze utilizarea vehiculelor mai ecologice, echipate cu tehnologii moderne pentru reducerea emisiilor.

Pentru utilizatori, aceste modificări reprezintă o ajustare semnificativă a costurilor de transport. Transportatorii care folosesc frecvent drumurile taxabile vor resimți un impact mai mare, mai ales pe rutele intens circulate, precum autostrada A 10 Tauern sau A 13 Brenner. De asemenea, tarifele speciale de noapte impuse pe anumite tronsoane pot influența deciziile operatorilor privind planificarea transporturilor. Într-un context mai larg, creșterea tarifelor de trecere poate stimula tranziția către vehicule mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil și al emisiilor. Totuși, pe termen scurt, aceasta ar putea adăuga presiuni financiare asupra companiilor de transport și logistică, care deja se confruntă cu creșterea generalizată a costurilor operaționale.

sursa foto: go-maut.at

Articole similare

Ad