Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza de soferi, combatuta de managerii romani prin diverse metode

Managerii de transport prezenti la Gala Tranzit au fost invitati sa raspunda la cateva intrebari legate de cele mai importante subiecte ale momentului, una dintre ele referindu-se la solutiile la criza de soferi pe care le-au gasit si le-au aplicat pana acum. Aproximativ 10% dintre ei declara ca nu au gasit inca nicio solutie, iar 9%, ca nu au avut probleme cu lipsa de conducatori auto (multi dintre ei conducand firme care fac transport specializat), nici macar acolo unde e vorba de mers in echipaj. Dintre cei care s-au confruntat cu criza de soferi, dar au reusit sa o depaseasca total sau partial, 26% au declarat ca au crescut veniturile acestora ca masura luata singura sau impreuna cu altele de natura a motiva angajatii. In unele cazuri cresterea veniturilor nu a adus decat un succes redus, iar in altele ea s-a aplicat numai sau mai ales soferilor cu vechime, care reprezinta un factor de stabilitate pentru firme.
 

Alte masuri la care au apelat managerii din domeniu sunt bonusurile acordare in functie de numarul de amenzi primite, de vechimea in firma, de recomandari (care sunt tot mai incurajate) sau de consum (5% dintre respondenti), un program mai flexibil pentru conducatorii auto, uneori prin curse cu plecare si sosire acasa, garantarea stabilitatii locului de munca, imbunatatirea conditiilor de munca, in special prin achizitionarea de camioane noi, cu sisteme care sporesc confortul, externalizarea distributiei si externalizarea in sensul de a ajuta soferii sa devina patroni si sa faca transport pentru fostul angajator sau transferarea unei cantitati mai mari din marfa pe intermodal.
Circa 5% dintre manageri au angajat soferi fara experienta, carora, in cele mai multe cazuri, le-au platit scolarizarea. Unele firme nu au gasit alta solutie decat limitarea parcului auto, colaborarea cu tractionisti sau vanzarea de curse catre alti operatori, dar altele au reusit deja sa angajeze conducatori auto din afara UE, iar unul dintre manageri a aratat ca, fiind vorba de o firma mica, soferii sunt din familie, ceea ce confera o siguranta si o stabilitate mai mari.
In concluzie, asa cum puncteaza unul dintre manageri, care s-a confruntat cu plecari de soferi din firma, dar a si facut mereu angajari noi, firmele consecvente, prezente de mult timp pe piata, reusesc sa-si pastreze numarul de soferi, in ciuda crizei, avand relatii stranse cu ei si o buna comunicare, deruland si colaborari cu scoli de soferi si avand un sistem proactiv de pregatire continua a conducatorilor auto.

Articole similare

Ad