Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crize multiple în Franța și patru luni consecutive de scădere a tarifelor

Evoluție lunară a tarifului de transport rutier de marfă din Franța

Tarifele de transport rutier din Franța au continuat să scadă în ianuarie, cu 0,9% față de decembrie 2023, și în plus această piață este caracterizată de scăderea cererii, de blocade și de perspective de redresare economică lentă, așa cum reiese din cel mai recent barometru Upply (Slump in January on road transport prices (upply.com)).

Această serie de patru scăderi lunare consecutive este cea mai lungă înregistrată din martie 2023 încoace. În plus, în ultimele 12 luni, au existat opt scăderi lunare de tarife și patru creșteri.

În ianuarie au avut loc și în Franța revolte ale fermierilor care au perturbat remanierea guvernamentală începută pe 9 ianuarie prin numirea lui Gabriel Attal în funcția de prim-ministru, astfel că abia după patru săptămâni a fost cunoscută componența completă a noului executiv, inclusiv numele noului ministru de transport. Acesta este Patrice Vergriete, care în guvernul anterior a ocupat funcția de ministru delegat pentru locuințe și pe care asociațiile profesionale l-au felicitat pentru noua funcție, în timp ce i-au atras atenția și asupra dificultăților economice cu care se confruntă industria de transport și au stabilit liniile roșii.

Noul guvern își preia mandatul într-un context economic dificil. Conform previziunilor institutului de statistică din Franța INSEE, redresarea activității economice a țării va fi foarte lentă, creșterea fiind așteptată să fie limitată la 0,2% în primul și al doilea trimestru din 2024. Cheltuielile de consum ar trebui să se redreseze puțin, datorită scăderii inflației, dar investițiile sunt complet oprite. Mai mult, în ianuarie 2024, climatul de afaceri din Franța a rămas relativ stabil comparativ cu decembrie 2023 și sub media sa pe termen lung. Situația economică s-a îmbunătățit în construcții, servicii și comerțul cu amănuntul, dar s-a deteriorat în comerțul cu ridicata.

Rezultatele din ianuarie arată o scădere a ocupării forței de muncă: la 99, aceasta pierde un punct față de decembrie și este puțin sub media sa pe termen lung (100), pentru prima dată din aprilie 2021 încoace. Prin urmare, antreprenorii consideră că în 2024 va crește șomajul.

Articole similare

Ad