Conform statisticilor DRPCIV, in 2016 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 14.382 de autoutilitare noi (din care 253 de autospeciale), fata de 11.299 in 2015 (din care 287 de autospeciale).
Dacia conduce ca intotdeauna in clasament, cu 2.831 de unitati (2.711 furgoane, 73 de vehicule frigorifice, 27 de camionete pick-up, patru izoterme, una pentru transport de animale s.a.), in crestere foarte usoara fata de cele 2.816 din 2015. Iar distanta fata de Ford este mult mai mica, producatorul american avand 2.590 de autovehicule noi inmatriculate (1.431 de furgoane, 383 de suprastructuri deschise, 317 cu temperatura controlata, 239 de prelate, 107 cu obloane rabatabile, 62 de basculante, 22 de izoterme, o platforma s.a.), fata de 1.573 in 2015. ii urmeaza Fiat, cu 1.571 de unitati, fata de 1.321 in 2015, Iveco (1.251/637), Renault (1.223/945), Mercedes-Benz (880/837), Volkswagen (791/617), Peugeot (676/630), Citroën (719/583), Opel (489/343), Toyota (457/346), Mitsubishi (316/165), Nissan (147/68), Isuzu (89/87), Hyundai (63/una), Skoda (25/18), Land Rover (patru/11), Dodge (trei), GWM (doua/sase) si Piaggio si Oberaigne (cate una).
Iar la categoria autospecialelor de pana la 3,5 t lideri de piata au fost Ford, cu 55 de unitati (45 de vehicule blindate carosate de Romturingia, opt platforme de lucru aeriene, doua masini funerare), fata de 84, si Mercedes-Benz, tot cu 55 (sase blindate, patru laboratoare, o platforma de lucru la inaltime, o vidanja, s.a.), fata de 23, urmati de Dacia, cu 26, fata de 21 in 2015, Fiat (23/17), Benimar, Isuzu si Iveco Daily (cate trei), Citroën si Knaus (cate doua) si Adria, BMW, Burstner, Euro Mobil, Kentuky Camp si Mitsubishi (cate una).