Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu noul Pachet Mobilitate, transporturile din Europa tind sa fie aproape exclusiv bilaterale

Reprezentantul asociatiei Transport&Logistics Poland (TLP) la discutiile din cadrul Expo Tranzit pe tema Pachetului Mobilitate, Artur Kalisiak, declara ca vanzarile de camioane noi din Polonia au crescut de la an la an si ca numarul celor care fac transport international a fost si el tot mai mare, ajungand la circa 235.000, care fac aproape 30% din transportul international din Europa. „Dar e dificil sa ne mentinem la acest nivel daca se aproba Pachetul Mobilitate, deoarece multe firme mici si mijlocii vor da faliment. Unele au dat deja, din cauza ca e foarte dificil pentru ele ca indeplineasca toate cerintele administrative, sa traduca documente, sa explice la controale din diverse tari care e situatia soferului si cum este platit. Pentru firmele mari e mai usor sa supravietuiasca, au alte capacitati si resurse financiare, si unele si-au mutat sau isi vor muta afacerile in alte state, ceea ce este mai costisitor pentru ele si dezavantajos pentru tara de origine, cata vreme pierde taxe si impozite.“

Artur Kalisiak declara ca e greu de spus ce vor de fapt vesticii, dar ca fiecare amendament nou aduce idei tot mai stricte si se pare ca se doreste ca tot transportul european sa fie bilateral, tur-retur. In prezent firmele poloneze fac si cross-trade, si transport bilateral, dar, in conditiile in care aceasta tara are exporturi semnificative, dar importuri reduse, e clar ca operatorii nu se pot limita la curse bilaterale.

Articole similare

Ad