Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Cursele dintre Madrid si Paris, in medie cu 5% mai ieftine decat in Q1 2019

Conform Barometrului realizat de Ti (Transport Intelligence) si Upply, preturile curselor de transport dintre Franta si Spania au scazut in primul trimestru al anului, ambele tari fiind lovite dur de noul coronavirus si aplicand masuri stricte de izolare pentru a scadea rata infectarii populatiei. Astfel, cererea mai mica a dus la tarife mai mici de transport, desi unele segmente de piata au avut variatii puternice sau chiar cresteri.
Tarifele curselor de la Paris la Madrid au scazut in medie cu 3,8% fata de perioada similara din 2019 si cu 2,9% fata de trimestrul anterior, iar pe retur cu 6,5%, respectiv 1,5%.
Asta pentru ca ambele economii scazusera chiar si inainte de aparitia Covid-19 – cea a Frantei s-a contractat cu 0,1% fata de ultimul trimestru din 2019, in timp ce PIB-ul Spaniei a crescut foarte putin, cu 0,4% – si consumul privat a fost mai mic in 2019 si la inceputul lui 2020.
Conform Eurostat, firmele spaniole fac 80% din transporturile dintre cele doua tari, ele reprezentand, de altfel, a doua flota nationala de pe piata europeana de international, dupa cea poloneza, in functie de procentul de tkm transportate. Dar, spre deosebire de polonezi, care se pot misca relativ mai usor in Europa Centrala, in functie de cerere, spaniolii, de cele mai multe ori, trebuie sa treaca prin Franta pentru a se intoarce acasa, si unii cauta sa faca asta cu incarcatura, ceea ce, pe fondul scaderii economiei, cu atat mai mult ii forteaza sa accepte tarife mai mici. 

Articole similare

Ad