Pentru a ajuta șoferii să conducă mai eficient din punct de vedere al consumului de carburant, deci și să contribuie la scăderea emisiilor de CO2, DAF Trucks a lansat o aplicație, DAF Connect App, ce poate optimiza comportamentul de condus prin intermediul telefonului mobil și le oferă dispecerilor, proprietarilor de flote și conducătorilor auto posibilitatea de a împărtăși informații despre curse și de a stoca aceste date la o locație centrală. Cele mai multe camioane DAF care ies din producție sunt echipate cu platformă DAF Connect de management al flotei, care oferă informații în timp real despre performanțele vehiculelor și despre procesele logistice prin intermediul unui portal online. Iar Eco STORE Card le permite să urmărească eficiența condusului.
În plus, acum, cu noua DAF Connect App, producătorul olandez își extinde serviciile de management al flotei. Aplicația este disponibilă în Google Play și Apple App Store, este legată direct de Eco SCORE Card și le indică șoferilor ce pot face pentru a conduce mai eficient sau pentru a anticipa mai bine traficul. Folosirea cruise control și a timpului petrecut de motor la ralanti sunt evidențiate clar și toate informațiile sunt disponibile pe panoul de bord ce oferă instant și sfaturi despre cum să conducă mai eficient. Asta deoarece, așa cum reamintește Jorg Wijnands, director de marketing în cadrul DAF Connect, „un șofer care știe să conducă foarte eficient poate reduce costurile anuale cu mii de euro. De asemenea, am mai observat că un număr tot mai mare de clienți DAF își recompensează șoferii despre care aplicația arată că merg mai eficient.“
DAF Connect App le permite conducătorilor auto să își analizeze performatele nu numai pentru ultimele 24 de ore, ci și pentru săptămâna sau luna anterioară, pentru ultimul trimestru sau pentru întregul an. Și, deoarece aplicația este conectată cu cardul șoferului, acesta poate accesa întotdeauna datele stocate despre performanțele sale, indiferent ce camion DAF conduce și chiar dacă lucrează pentru mai mulți angajatori.
DAF Connect App le mai oferă dispecerilor și proprietarilor de flote, pe de o parte, și șoferilor, pe de altă parte, opțiunea de a comunica prin platforma DAF Connect în legătură cu orarul, ruta sau ale aspecte logistice. Întrebările apar pe telefonul mobil al șoferului și acesta poate răspunde prin apăsarea unui buton, iar toată comunicarea se stochează la locația centrală a firmei, astfel încât, de exemplu, un nou grup de dispeceri să le poată accesa când intră în schimb.