Daimler Truck urmărește obiectivul unui transport complet neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 la nivel local. Producătorul demonstrează acest lucru cu un portofoliu larg de vehicule complet electrice la IAA Transportation 2022 de la Hanovra.
Vedeta standului Daimler Truck este camionul de mare tonaj pentru distanțe lungi Mercedes-Benz eActros LongHaul pe baterii, pe care producătorul îl prezintă pentru prima dată publicului. Modelul de serie eActros LongHaul are o autonomie de aproximativ 500 km cu o singură încărcare a bateriei și este capabil să se încarce cu 1 MW. Pregătirea pentru producția de serie este planificată pentru anul 2024.
O altă inovație prezentă la târg este Mercedes-Benz eActros 300 cu baterii electrice, în versiune autotractor, pentru transporturi flexibile de distribuție grea. În plus, Daimler Truck a anunțat modelul Mercedes-Benz eAtego electric pe baterii pentru segmentul de vehicule medii.
Ca un alt punct de atracție, producătorul prezintă la IAA FUSO Next Generation eCanter, un vehicul ușor, electric pe baterii, pentru sarcini ușoare – care își sărbătorește premiera europeană la IAA Transportation la doar 2 săptămâni după premiera sa mondială.
Până în 2030, vehiculele comerciale care sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 în timpul rulării ar trebui să reprezinte până la 60% din vânzările Daimler Truck pe piețele din UE30. Apariția Daimler Truck la IAA din acest an este prima sa apariție ca o companie DAX independentă.
În calitate de divizie a Daimler Truck, Daimler Buses, lider mondial în producția de autobuze, și-a stabilit, de asemenea, obiectivul de a avea un portofoliu de vehicule complet neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Daimler Buses își propune să ofere modele CO2-neutre în fiecare segment până în 2030. Pe lângă Mercedes-Benz eCitaro, un vehicul electric pe baterii, care este produs în serie din 2018, Daimler Buses intenționează să lanseze primul autobuz interurban complet electric începând cu 2025.
Primul autocar pur electric va urma de la sfârșitul acestui deceniu. În cadrul conferinței de presă de duminică seara, Daimler Buses a prezentat în premieră mondială următoarea generație a autocarelor Setra TopClass și ComfortClass cu un sistem de propulsie convențional eficient. Din punct de vedere al designului, aceste modele prezintă noua imagine a familiei și stabilesc standarde pentru sistemele de siguranță și asistență cu Active Brake Assist 5 standard și Active Drive Assist 2 opțional.
Martin Daum, CEO Daimler Truck: „De la ultima ediție a IAA, de acum 4 ani, am avansat cu viteză maximă în ceea ce privește tranziția către un transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Anul acesta avem deja în portofoliu opt vehicule de serie pur electrice pe baterii. Cu toate acestea, nu este suficient doar să oferim vehiculele potrivite. Clienții noștri au nevoie, de asemenea, de o infrastructură adecvată. Suntem activi aici la o mare varietate de niveluri. Pentru o dezvoltare rapidă, este esențial ca întreaga industrie și guvernele să colaboreze.”
Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Ne extindem continuu portofoliul de camioane electrice cu baterii. Ne concentrăm pe oferirea unor avantaje clare clienților noștri. Prin urmare, camioanele noastre electrice sunt proiectate special pentru e-mobilitate, ceea ce le conferă o mai bună manevrabilitate, eficiență energetică și durabilitate.”
Karl Deppen, CEO Daimler Truck Asia: „La FUSO, suntem lideri în electrificarea vehiculelor comerciale. De la introducerea seriei mici FUSO eCanter în urmă cu cinci ani, am acumulat o experiență vastă și feedback valoros din partea clienților care utilizează camioanele în operațiunile zilnice. Cu noua generație eCanter, oferim acum clienților noștri soluții de e-mobilitate personalizate pentru o gamă largă de aplicații. Făcând următorul pas prin extinderea portofoliului nostru de produse și prin intrarea în producția la scară largă, continuăm să fim lideri în transportul durabil al viitorului.”
Till Oberwörder, CEO Daimler Buses: „Am realizat deja multe în ceea ce privește electrificarea cu eCitaro și cu serviciile respective, inclusiv infrastructura, construcția, soluțiile IT și instruirea. Pe lângă progresul continuu al eCitaro, autobuzele interurbane și autocarele sunt acum în centrul activităților noastre de dezvoltare. Pentru aceasta, am definit o foaie de parcurs clară.”