Datele prezentate la Bruxelles, in cadrul unei mase rotunde, au pus in evidenta faptul ca mai mult de doi din trei consumatori care au cumparat anvelope in ultimele 12 luni au fost influentati de noua eticheta UE pentru anvelope.
Potrivit unui studiu realizat de IPSOS MarketQuest, la solicitarea Goodyear Dunlop, 71% dintre cumparatorii de anvelope care stiau deja de existenta noii etichete s-au folosit de clasificarile celor trei criterii de performanta in vederea achizitiei de noi anvelope.
Datele au aratat ca mai mult de jumatate (54%) din distribuitorii de anvelope din intreaga Europa folosesc eticheta ca un instrument util atunci cand vand astfel de produse.
Eticheta UE pentru anvelope are, de asemenea, o influenta tot mai mare asupra deciziilor flotelor de vehicule comerciale europene in procesul de achizitie. Rezultatele unui alt studiu realizat la solicitarea Goodyear Dunlop de Consiliul MV2, in care au fost implicate aproximativ 500 de flote din Franta, Germania, Italia, Polonia si Spania, arata importanta etichetarii, peste jumatate din flote (54%) declarand ca aceasta le influenteaza alegerea anvelopelor, in timp ce doua treimi (66%) aleg eficienta consumului de carburant ca cel mai important criteriu de pe eticheta.
Studiul Goodyear Dunlop pune in evidenta tendinta consumatorilor de a considera ca aderenta pe umed este cel mai important criteriu, 52% din consumatori plasandu-l in topul trei al factorilor de luat in calcul atunci cand achizitioneaza anvelope noi. Eficienta consumului de carburant, care vine cu o rezistenta la rulare mai buna, a fost indicata ca prim criteriu de 47% dintre respondenti, in timp ce nivelul zgomotului exterior a fost prezent la 41%.