Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Departamentul britanic de Transport a prelungit „relaxarea provizorie” a reglementărilor privind perioadele de conducere și de odihnă până pe 10 februarie 2022

Departamentul pentru Transport din Marea Britanie (DfT) a obținut aprobarea Secretarului de Stat pentru Transport pentru a prelungi perioada de relaxare temporară de la aplicarea regulamentului 561 în Anglia, Scoția și Țara Galilor. Relaxarea actuală se aplică până pe 10 februarie 2022, orele 23:59.

În conformitate cu articolul 14 alineatul (2) din Regulamentul UE privind programul de conducere al șoferilor, relaxarea temporară a regulilor de conducere şi de odihnă reflectă situația rezultată din impactul Covid-19, inclusiv recenta variantă extrem de contagioasă Omicron. Acest lucru are ca rezultat creșterea ratelor de absență și a focarelor în rândul anumitor categorii de angajaţi, inclusiv conducătorii auto care deservesc transportul rutier de mărfuri și lanțurile de aprovizionare.

Relaxarea stabilită de DfT se aplică tuturor şoferilor profesionişti care conduc în Marea Britanie (GB), în conformitate cu regulile UE privind programul de conducere, și efectuează transport rutier de mărfuri, fără a fi impuse limitări pentru anumite sectoare de drum sau tipuri de curse.

Regulile de conducere şi de odihnă cărora trebuie să li conformeze conducătorii auto sunt o măsură importantă de siguranță rutieră și orice abatere de la reguli trebuie să fie o ultimă soluție atunci când alte mijloace de atenuare a unei situații au eșuat. Prin urmare, relaxarea temporară a regulilor de conducere trebuie folosită numai acolo unde este absolut necesar.

Astfel, relaxarea temporară a regulilor privind programul de conducere nu trebuie utilizată dacă nu este îndeplinită oricare dintre următoarele 3 condiții:

1. Dovezi ale unui prejudiciu iminent pentru comunitate Trebuie furnizată dovada că există un risc semnificativ de amenințare la adresa bunăstării umane și/sau animale sau de eșec al unui anumit lanț de aprovizionare care va avea un impact grav asupra serviciilor publice esențiale. În acest sens, operatorii de transport trebuie să obțină o confirmare de la clienții lor că există un astfel de risc și că este puțin probabil ca respectivul client să poată rezolva problema în alte moduri. În contextul transportului de alimente, combustibil și medicamente, aceasta ar include evitarea riscului de penurie acută la punctele de vânzare cu amănuntul, care ar fi ușor vizibil pentru consumatori.

2. Dovada că o relaxare ar duce la o îmbunătățire semnificativă a situației

3. Siguranța șoferului nu trebuie să fie compromisă Operatorii și conducătorii auto independenți trebuie să evalueze riscurile utilizării relaxării temporare și să implementeze măsuri de control și/sau atenuări adecvate, astfel încât siguranța conducătorului auto, a celorlalți participanți la drum și a celor implicați în încărcare și descărcare să nu fie compromisă. Managerii de transport ar trebui să se asigure că a fost efectuată o evaluare a riscurilor și că au fost puse în aplicare controale adecvate. De asemenea, ar trebui să continue să monitorizeze și să revizuiască acolo unde este necesar, atâta timp cât este folosită relaxarea.

Este important să se ia în considerare riscul de oboseală și efectul relaxării asupra modelelor de schimbare. De exemplu, dacă s-a folosit relaxarea legată de timpul zilnic de conducere, aceasta nu ar trebui să fie urmată de o perioadă de odihnă zilnică redusă și ar trebui utilizată în contextul unor ore de începere stabile pentru schimburi.

Șoferii profesionişti continuă să fie supuși reglementărilor prevăzute în regulamentul 561. Acest lucru limitează din punct de vedere legal timpul de lucru (inclusiv de conducere) pe care un șofer îl poate face într-o anumită săptămână la maximum 60 de ore, cu o medie de 48 de ore pe săptămâna calculată pe o perioadă continuă de 17 până la 26 de săptămâni.

Un șofer care se folosește de relaxarea acordată de DfT poate să conducă în afara Marii Britanii în perioada acestei relaxări. Cu toate acestea, relaxarea acoperă doar conducerea efectuată în GB.

Regulile privind orele reținute ale șoferilor din UE pot fi relaxate temporar, după cum urmează.

Fie:

  • limita zilnică de conducere poate fi mărită de la 9 ore la 10 ore de până la 4 ori pe săptămână (în loc de creșterea normală permisă la 10 ore de două ori pe săptămână) – toate celelalte limite zilnice de conducere rămân la 9 ore;
  • înlocuirea cerinței de a lua cel puțin 2 perioade de repaus săptămânal, inclusiv cel puțin o perioadă obișnuită de repaus săptămânal de cel puțin 45 de ore într-o perioadă de 2 săptămâni, cu un model alternativ admisibil de perioade de repaus săptămânal și o creștere a limită de conducere la două săptămâni de la 90 de ore la 99 de ore.

Modelul alternativ al perioadelor de repaus săptămânal pentru șoferii care utilizează relaxarea aferentă perioadelor de repaus săptămânal este următorul:

  • nu este necesară o perioadă de odihnă săptămânală obișnuită într-o perioadă de 2 săptămâni, cu condiția să se ia 2 perioade de repaus săptămânal reduse de cel puțin 24 de ore;
  • după aceasta și până la sfârșitul următoarelor 2 săptămâni, trebuie luate 2 perioade regulate de odihnă săptămânală. Cu toate acestea, orice reducere a repausului săptămânal este compensată în mod normal printr-o perioadă echivalentă de odihnă luată înainte de sfârșitul celei de-a treia săptămâni următoare săptămânii în cauză;
  • în plus, orice odihnă luată ca şi compensare pentru o perioadă redusă de repaus săptămânal este atașată unei perioade obișnuite de repaus săptămânal de cel puțin 45 de ore (care poate fi împărțită în două perioade de odihnă săptămânală obișnuită).

Această relaxare nu trebuie utilizată în combinație cu regulile existente pentru conducerea internațională, care permit 2 pauze de odihnă săptămânale consecutive reduse în anumite circumstanțe. Nu este recomandat ca această relaxare să fie utilizată pentru șoferii angajați parțial în curse internaționale. Toate celelalte reguli privind orele șoferilor rămân în vigoare neschimbate, inclusiv cerința ca șoferii să facă o pauză de cel puțin 45 de minute după ce a condus timp de 4 ore și 30 de minute.

Articole similare

Ad