AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Depozit propriu operat de Quehenberger Logistics

Retailerul polonez din domeniul fashion LPP si-a propus ca vanzarile online din Romania sa ajunga in 2021 la 20% din cifra de afaceri. Cum acestea au ajuns deja la 22%, LPP a decis sa isi deschida aici un centru de distributie online, care se intinde pe 21.500 m2 si este situat in parcul WDP din Stefanesti. Operatiunile din depozit vor fi efectuate de Quehenberger Logistics, iar comenzile on-line vor fi livrate cu ajutorul Fan Courier. De aici vor fi deservite atat magazinele din Romania si Bulgaria, cat si comenzile on-line venite din aceste piete. Pe viitor, retailerul polonez si-a propus sa investeasca in automatizarea acestui depozit, asa cum a facut in toate depozitele pe care le are in Europa. In prezent aici ajung saptamanal zece camioane cu marfa din Polonia, din care trei sunt doar pentru comenzile on-line. 
 
Dupa ce a inregistrat o crestere de 100% a vanzarilor online, grupul polonez LPP (care comercializeaza marcile Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp si House) a decis sa isi deschida propriul depozit de 21.500 m2, mare parte dedicat acestei activitati. Noul centru de distributie se afla in parcul WDP din Stefanesti (Ilfov), operatiunile de aici urmand sa fie efectuate de Quehenberger Logistics, care are deja o bogata experienta in industria modei prin numerosii clienti pe care ii deserveste in Romania, iar livrarile pentru comenzile on-line vor fi trimise la clienti prin Fan Courier. De aici vor fi deservite comenzile on-line venite din Romania si Bulgaria, iar pe viitor posibil Serbia si Ucraina.
Locatia de la Stefanesti a fost aleasa datorita proximitatii de centrul de distributie al curierului. 
Pana la sfarsitul lui 2019, retailerul polonez de imbracaminte intentioneaza sa depaseasca un miliard de zloti polonezi in vanzari online. Datorita cresterii dinamice a comertului electronic, compania a decis sa-si extinda reteaua de distributie internationala. 
Centrul de fulfillment din Romania este al doilea depozit extern al companiei, pe langa cel de la Moscova. Dupa lansarea acestuia, spatiul total de depozit dedicat comertului electronic in LPP a crescut la aproape 100.000 m2. In 2020 compania doreste sa finalizeze o alta investitie in depozite straine prin lansarea centrului de fulfillment din Slovacia. „In cazul comertului electronic, in afara de atractivitatea colectiei, rapiditatea livrarii este de o importanta esentiala pentru client. Prin urmare, popularitatea marcilor noastre stabileste, de asemenea, directia pentru investitiile in logistica. Depozitul din apropierea Bucurestiului este in conformitate cu strategia de dezvoltare a LPP in urmatorii ani. Unul dintre pilonii sai este dezvoltarea retelei de distributie locala, mai aproape de client”, a spus Jacek Kujawa, vicepresedinte LPP.
Primele colete de test au pornit din depozit la numai un an de la decizia de investitie, in iulie 2019.
 
Sortare manuala, asistata de sistemul IT
In Romania vin saptamanal 10 camioane cu marfa din Polonia, dintre care trei, pentru vanzarile online, ajung la depozitul de la Stefanesti. Operatiunile pe care angajatii Quehenberger le fac aici sunt de receptie a marfii care vine diferentiata pe marci, apoi aceasta este pusa pe locatiile de depozitare in functie de mai multe criterii precum marime, culoare etc. „Prin scanarea fiecarei cutii, noi stim fiecare carui brand apartine, iar in sistem aceasta este confirmarea faptului ca marfa din Polonia a ajuns aici“, a precizat Dorin Fratila, site manager LPP. 
Baxurile ajung la cele 40 de mese de receptie din depozit, sistemul LPP arata ce ar trebui sa contina fiecare cutie, iar angajatii companiei confirma bucata cu bucata ca respectivele produse din sistem se afla in cutie. In acelasi timp se efectueaza si un control al calitatii, astfel ca produsele care nu corespund sunt puse in cutii separate, in functie de criteriul pentru care nu corespund si sunt preluate de echipa de incidente care, daca poate, rezolva problema. De exemplu, daca produsul este defect, atunci nu mai este recuperat, dar daca are doar un cod de bare gresit, atunci se poate schimba in sistem. 
De asemenea, pentru fiecare produs scanat, receptionerii vor vedea si poza produsului scanat, asa ca se poate observa usor daca exista o neconcordanta. Produsele sunt puse in cosuri, care sunt preluate apoi de un lucrator care se ocupa de punerea marfii la raft. Atunci cand cosul este preluat, se scaneaza codul de bare de pe acesta, iar scannerul arata care este locatia pentru fiecare produs. In prezent, depozitul dispune de 168.000 de locatii, dar numarul acestora poate sa scada sau sa creasca in functie de nevoi. Toate locatiile depozitului sunt, de fapt, niste cutii de carton care se pot modifica. „Acum avem trei locatii mari in partea de jos si trei in partea de sus, dar putem ajunge la 12 locatii mici pe un singur picior, adica 48 de locatii mici pe un palet. Sunt 5.600 de paleti. In perioadele de varf creste numarul de bucati din fiecare locatie, dar nu si numarul de locatii. Aici, acelasi produs, cu acelasi cod de bare, se poate gasi in mai multe locatii din depozit. Facem asta deoarece in momentul pickingului sistemul cauta cel mai scurt drum pentru picker. Atunci avem nevoie ca produsele sa fie dispersate in tot depozitul.“ 
Personalul care se ocupa de picking culege produsele de pe raft in functie de comenzi, pe care le duce la punctele de ambalare. Aici exista cate un ecran care afiseaza ce ar trebui sa contina fiecare pachet in parte. Ulterior, acestea sunt predate catre curieri. Retururile se intorc tot aici si urmeaza acelasi flux ca produsele venite de la firma-mama din Polonia.
Stocul din depozit este schimbat total la sase luni, cand apar colectii noi si cele vechi sunt retrase. 
Softul LPP este compus dintr-un WMS achizitionat, care a fost ulterior dezvoltat si customizat de echipa IT a companiei pentru tot grupul.
Toate culoarele din depozit sunt dotate cu camere video, acesta fiind un standard pe care Quehenberger il are in toate depozitele. In plus, mai exista si o firma de securitate care se asigura ca angajatii sa nu plece cu marfa din depozit. 
 
Comenzile online aproape s-au dublat
Pentru Black Friday, compania estimeaza o crestere de 10 ori a volumului normal, iar alte cresteri semnificative vor fi de Craciun si in iunie-iulie. „In cazul in care consideram ca pot aparea intarzieri de livrare, dorim sa ne pregatim clientii. Dar credem ca vom reusi sa facem fata cresterilor de volum cu Fan Courier, care ne-a promis suport. Insa, pentru activitatea din depozit probabil ca vom apela si la firmele de recrutare de personal in aceste perioade”, a spus Dorin Fratila, site manager LPP. 
Alexandru Catana, country manager Quehenberger Bulgaria&Romania, a explicat ca firma pe care o conduce dispune de o masa critica de angajati pentru a putea acoperi perioadele de varf ale unor clienti cu perioadele de scadere ale altora. 
Pentru anul acesta, compania a estimat o crestere a vanzarilor on-line de 60%, care deja a fost depasita.
Termenul de livrare pentru comenzile on-line este de 24 de ore.
 
Livrarea la magazine se face dimineata
Marfa pentru magazine vine din Polonia la depozitul Quehenberger de la kilometrul 23 de pe autostrada Bucuresti-Pitesti. Aceasta vine tot in colete, care se sparg pe magazine conform comenzii si se livreaza de doua ori pe saptamana catre magazinele LPP. Pe viitor, si aceste produse vor veni la depozitul LPP din Stefanesti, deoarece reprezentantii companiei isi doresc sa aiba un singur stoc pentru o mai buna aprovizionare eventuala a stocurilor de online din cele de magazin sau invers. Depozitul din Stefanesti va servi drept centru de cross-docking pentru cele 50 de magazine ale retailerului polonez din Romania si alte 20 din Bulgaria, livrarile fiind organizate tot de Quehenberger Logistics. „Vom vedea cum vom face pentru ca stocul pentru online este la bucata, pe cand cel pentru magazine este in cutii. Stocul ar trebui diferentiat, deoarece exista un stoc la bucata si unul la bax. Avantajele unui spatiu comun tin de sinergiile pe care le poti face. Din stocul de magazine se va putea aproviziona cel de online, dar viceversa nu va fi tot timpul posibil. Este vorba de investitiile in marfa, pe care ei, ca si ceilalti, incearca sa le reduca. Ei au acum un stoc pentru online, dar pe care il dimensioneaza conform previziunilor pe care le au“, a mai spus Alexandru Catana.
Operatiunile de cross-dock se fac pe timpul noptii, iar camioanele ajung la magazine dimineata, inainte de deschiderea oficiala a mall-urilor, dar cand exista personal. Camioanele din Polonia ajung la depozitul Quehenberger dupa ora 22:00, unde se sorteaza marfa pe destinatii. Pe viitor, si stocul pentru magazine va ajunge la depozitul LPP din Stefanesti.
 
Urmeaza automatizarea
Toate depozitele LPP sunt automatizate, iar in Polonia compania detine unul din cele mai moderne centre de fashion, astfel ca exista planuri de automatizare si pentru depozitul din Romania. „Deocamdata nu automatizam aici, pentru ca vom deschide un depozit in Slovacia care va fi din start automatizat si avem nevoie de un pic de timp intre proiecte. O linie automatizata din Slovacia sorteaza circa 7.000 de unitati pe ora. Aici tintim spre 130 de unitati pe ora pe om.“ 
In noul depozit lucreaza 137 de angajati in doua schimburi, iar necesarul pentru perioada de activitate maxima este de 300 de oameni.
 
In Romania din 2007
In 1991 a fost creata firma Mistral SA, care in 1995 s-a transformat in LPP SA, iar in 1997 si-a deschis un birou la Shanghai. Primul magazin Reserved a fost deschis in 1998, iar in 2002 a inceput expansiunea internationala in Rusia, Estonia, Letonia, Ucraina si Slovacia. In 2004 s-a deschis cel de-al 100-lea magazin Reserved, iar in acelasi an a fost creat brandul Cropp. Extinderea in Romania a avut loc in 2007, in 2008 a fost achizitionata firma Artman, proprietara brandurilor House si Mohito, iar in 2013 a fost lansat brandul Sinsay. A urmat in 2014 intrarea pe pietele din Germania si Croatia, iar in 2015 s-a extins in Egipt, Kuweit, Qatar, Arabia Saudita. In 2017 a intrat pe pietele din Marea Britanie, Serbia si Belarus, iar in 2018 in Slovenia, Israel si Kazahstan.
LPP este prezenta acum in 23 de tari unde are peste 25.000 de angajati in 1.700 de magazine. In Romania, LPP avea anul trecut 41 de magazine, iar pana la finalul acestui an estimeaza sa ajunga la 60. Cat priveste vanzarile inregistrate aici, anul trecut au fost de 275,9 milioane de lei, cu 44% mai mari decat in 2017.

Articole similare

Ad
Ad