Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Geis a anunțat astăzi la Viena preluarea unui pachet majoritar de acțiuni de 66% în Quehenberger Logistics (Augustin Quehenberger Group GmbH) cu efect retroactiv de la 1 ianuarie 2023. Restul de 34% va fi deținut de fostul proprietar majoritar Christian Fürstaller, care, în calitate de CEO al Quehenberger Logistics, va continua să conducă afacerea în forma organizatorică existentă și cu toți angajații.

În comunicatul de presă publicat astăzi se menționează că furnizorii de servicii logistice Geis și Quehenberger se completează aproape perfect, atât din punct de vedere geografic, cât și în ceea ce privește performanța. Ambele companii activează în domenii de activitate conexe, dar în cea mai mare parte în țări diferite. Pe lângă piețele principale din Germania și Austria, grupul de companii își consolidează prezența mai ales în Europa Centrală și de Sud-Est. Serviciile oferite clienților variază de la transportul rutier și logistica contractuală la transportul aerian și maritim, precum și alte soluții industriale sofisticate.

Cu un total de aproximativ 10.000 de angajați în aproximativ 200 de locații din 13 țări și o cifră de afaceri de aproximativ 2 miliarde de euro, noul grup de companii devine un jucător de top în domeniul logisticii în Europa Centrală și de Sud-Est.

Rudi Quehenberger, Rodolphe Schoettel și Günter Thiel și-au vândut toate acțiunile. Rodolphe Schoettel va rămâne în conducere în calitate de director financiar al Quehenberger Logistics, la fel ca și Klaus Hrazdira, director de operațiuni.

Organizațiile naționale din Rusia, Belarus, Kazahstan și Ucraina sunt excluse de la preluare. Aceste companii au fost desprinse din grupul Augustin Quehenberger într-un holding separat, CF Logistics, în 2022.

Quehenberger a terminat 2022 cu o cifră de afaceri record

În ultimii 15 ani, Quehenberger s-a dezvoltat rapid. “În 2009 am preluat LKW Augustin, cu o cifră de afaceri de 90 de milioane de euro”, explică Fürstaller, “un an mai târziu am cumpărat părți din fostul Quehenberger Group și am relansat marca. De atunci, am înregistrat o creștere constantă. Anul trecut, în 2022, am atins o cifră de afaceri record de aproximativ 650 de milioane de euro. Pe unele piețe ne menținem o poziție de lider de piață. În strânsă coordonare cu Grupul Geis, vom folosi acum competențele și sinergiile pentru a extinde rapid și mai mult afacerea.”

Noul parteneriat vizează creșterea, beneficiind de puterea financiară și densitatea rețelei

Odată cu achiziționarea acțiunilor Quehenberger, Grupul Geis a făcut cea mai mare achiziție din istoria sa corporativă.

“Dorim să exploatăm în mod activ oportunitățile interesante de creștere de pe piața din Europa de Sud-Est”, spun Hans-Wolfgang Geis și Jochen Geis, parteneri administrativi ai Geis Group. “Pe lângă concentrarea pe creșterea organică, am discutat, prin urmare, diverse posibilități de achiziții. Discuția despre obiectivele noastre cu o companie cu care facem afaceri de 10 ani a fost în mod clar opțiunea preferată. Ne cunoaștem foarte bine, avem culturi corporative similare și suntem pe deplin de acord cu privire la perspectivele strategice. “De aceea, suntem foarte mulțumiți că această tranzacție a funcționat.”

Prin achiziționarea acțiunilor Quehenberger, Grupul Geis a făcut un pas important în strategia sa de a obține o creștere rapidă nu numai pe piețele pe care le-a deservit până acum, ci și pe alte piețe, mai ales cele din Europa de sud-est.

În viitor, Geis și Quehenberger își vor combina punctele forte și vor continua să își îmbunătățească serviciile, stabilind standarde Best Practices la nivel de grup. Prin noua fuziune, clienții Geis vor avea acces la o rețea semnificativ mai mare, care se întinde din Luxemburg la Marea Neagră și de la Marea Baltică la Marea Mediterană. Și mai importante sunt soluțiile logistice moderne, durabile și eficiente de-a lungul întregului lanț de aprovizionare, pe care Geis și Quehenberger le implementează împreună cu clienții lor. Aceasta include, de asemenea, un grad ridicat de digitalizare, utilizarea inteligenței artificiale și a automatizării.

“În aceste domenii, putem reduce costurile de investiții în viitor printr-o abordare comună”, spune Rodolphe Schoettel, CFO al Quehenberger Logistics. Quehenberger este considerat un pionier în industrie în ceea ce privește digitalizarea și automatizarea, în timp ce Geis Group a atins un nivel ridicat de eficiență și sustenabilitate în serviciile sale – un punct de plecare ideal pentru a putea dezvolta în continuare logistica într-un mod orientat spre viitor.

“Suntem independenți și sănătoși din punct de vedere financiar, dispunem de canale rapide de luare a deciziilor în cadrul culturii noastre corporative de dimensiuni medii și, pe această bază, oferim clienților noștri soluții logistice excelente”, rezumă Hans-Wolfgang Geis și Jochen Geis. “Unitățile operaționale puternice, eficiența, calitatea și sustenabilitatea reprezintă obiectivul nostru comun.”

Tranzacția este supusă aprobării autorităților antitrust. Părțile au convenit să nu divulge prețul de achiziție.

După un an de avarie pe durata pandemiei, piața locală de transport și logistică a înregistrat în 2021 o creștere accelerată a cererii atât pentru servicii de transport (rutier, aerian, maritim și feroviar), cât și pentru servicii de depozitare în centre logistice, datorată atât scumpirii semnificative a transporturilor maritime și aeriene, mai ales, cât și exploziei e-commerce.

După publicarea rezultatelor financiare pe 2021, topul companiilor de logistică cu cele mai mari cifre de afaceri este condus, ca în fiecare an, de cei doi distribuitori mari, Aquila Part Prod Com și Havi Logistics, ale căror cifre de afaceri nu sunt formate doar din valoarea facturilor pentru servicii logistice și transport, ci înglobează în multe situații și prețul produselor comercializate.

Dintre companiile de expediții, Schenker Logistics Romania este în continuare pe primul loc, cu o cifră de afaceri de 136,67 milioane de euro, în creștere cu 20,3 milioane de euro (+18%) față de 2020, urmată de Kuehne + Nagel, cu 100,59 milioane de euro, o cifră de afaceri cu 38,23 milioane de euro mai mult decât cea înregistrată în 2020. Specialistul transporturilor maritime a profitat de situația de pe piață și a înregistrat o creștere cu 61% a veniturilor înregistrate în 2021, cu mult peste rezultatele din ultimii 4-5 ani. De altfel este prima oară când Kuehne + Nagel urcă pe locul al doilea în topul caselor de expediții.

Gebruder Weiss păstrează poziția a treia în topul expeditorilor (locul 5 dacă luăm în considerare și cei doi distribuitori), cu o cifră de afaceri de 95,6 milioane de euro, în creștere cu 40% față de 2020, când a totalizat afaceri de 68,2 milioane de euro. Și Gebruder Weiss explică avansul mai ales prin creșterea tarifelor la transport aerian și maritim, în timp ce rutierul a înregistrat o creștere a volumelor transportate cu 13% și a tonajului transportat cu 8%. De asemenea, serviciul Home Delivery, care a contribuit consistent la cifra de faceri și în 2020, a înregistrat anul trecut o creștere de 8%.

Transmec, pe locul al 2-lea în 2020 în topul expeditorilor, a coborît acum pe al 4-lea, deși a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 23%, de la 75,63 milioane de euro la 93,33 milioane de euro. O explicație pentru creșterea ceva mai mică decât a Kuehne + Nagel sau cea a Gebruder Weiss poate fi faptul că firma cu capital italian nu prea activează în segmentul air&sea, care a adus cele mai mari creșteri în ultimii doi ani.

Pe locul al 5-lea se situează DSV Solutions (pe locul al 4-lea în 2020), cu o cifră de afaceri în 2021 de 78,92 milioane de euro, cu 12 milioane mai mult decât în anul anterior. Creșterea de 18%, la nivelul celei a Schenker Logistics, se explică, la fel ca în cazul Transmec, prin faptul că DSV derulează expedițiile air & sea prin compania separată, creată prin achiziția Panalpina Romania.

Pe locul al 6-lea (de pe 7, în 2020) a urcat cargo-partner Expeditii, cu 77,57 milioane de euro, în creștere cu 31 de milioane de euro (+67%). Expeditorul austriac a înregistrat o creștere spectaculoasă și în 2020 (+8 milioane de euro), când s-a situat pentru prima oară în top 10 expeditori în România. Creșterea a venit atât de pe segmentul air & sea, dar și pe celelalte activități – rutier, contract logistics, vamă – volumele au crescut.

Yusen Logistics a schimbat poziția cu cargo-partner și a trecut astfel de pe locul 6 pe 7, cu o cifră de afaceri de 68,93 milioane de euro, cu 11,16 milioane de euro mai mult decât în 2020 (+19%).

KLG Europe Logistics și-a continuat tendința de creștere manifestată încă din 2020 și a urcat pe 8, înaintea GEFCO Romania, care a avut de suferit major ca urmare a dependenței importante de industria auto, unde criza de componente a scăzut vânzările și, totodată, volumul de comenzi de servicii de transport. KLG Europe, însă, a înregistrat o creștere foarte mare în 2021 (+43%), când a totalizat o cifră de afaceri de 65,15 milioane de euro, cu 19,7 milioane de euro mai mult decât în 2020. Pe lângă segmentul air & sea, care reprezintă un motor important de creștere în 2021 și va reprezenta, probabil, un factor important și în cifrele pe 2022, KLG Europe a crescut foarte mult și pe logistica contractuală și serviciile dezvoltate în jurul e-commerce, care a explodat în 2021. Apartenența la grupul chinez Sinotrans, un specialist al e-commerce și cu proiecte spectaculoase de automatizare în țara de origine, KLG Europe România a făcut pași importanți în implementarea unor servicii de fulfillment apreciate (simplify) și home delivery pe nișa de bunuri de mari dimensiuni și greutate (Strongo).

Locurile 9-10 în clasament sunt disputate de IB Cargo și Quehenberger Logistics. Astfel, după ce în 2020 Quehenberger s-a clasat a 9-a cu o cifră de afaceri de 43,58 de milioane de euro (iar IB Cargo avusese 37,88 milioane de euro), locurile s-au inversat la finele lui 2021, IB Cargo crescând cu 60% față de anul anterior, până la 60,51 milioane de euro cifră de afaceri. Volumele importante derulate în expedițiile air & sea și-au spus cuvântul în cazul IB Cargo, care, în plus, a demarat anul trecut operațiunile logistice pentru IKEA la nivel regional.

Chiar dacă a pierdut un loc în topul expeditorilor, Quegenberger Logistics a încheiat un 2021 excelent pentru veniturile și profitabilitatea companiei, cu o creștere de 15 milioane de euro în planul cifrei de afaceri, până la 58,65 milioane de euro. Spre deosebire de celelalte companii care au cunoscut creșteri importante ale activității în 2021 datorită scumpirii enorme a transportului maritim și aerian, creșterea de 35% a veniturilor s-a datorat, în cazul Quehenberger Logistics, creșterii e-commerce, fiind operatorul de logistică cu cea mai mare suprafață de depozitare din România.

O analiză detaliată a rezultatelor financiare a TOP 500 companii de expediții și logistică va fi publicată în ediția de septembrie a revistei Tranzit Logistica

CompanieJudețCifra de afaceri 2021
AQUILA PART PROD COMPRAHOVA€ 380,399,348.54
HAVI LOGISTICS SRLBUCURESTI€ 153,906,459.01
SCHENKER LOGISTICS ROMANIA S.A.BUCUREŞTI€ 134,674,897.65
KUEHNE + NAGEL SRLGIURGIU€ 100,590,483.14
GEBRUDER WEISS SRLGIURGIU€ 95,606,533.98
TRANSMEC RO SRLBIHOR€ 93,339,007.46
DSV SOLUTIONS SRLILFOV€ 78,928,333.57
CARGO-PARTNER EXPEDITII SRLBUCUREŞTI€ 77,579,888.66
YUSEN LOGISTICSILFOV€ 68,935,220.76
KLG EUROPE LOGISTICS SRLGIURGIU€ 65,152,810.52
I.B. CARGO SRLILFOV€ 60,510,272.99
QUEHENBERGER LOGISTICS ROU SRLARGES€ 58,657,042.37
GEFCO ROMANIA SRLBUCUREŞTI€ 52,786,317.16