Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deutsche Bahn testează un sistem de cuplaj digital automatizat

Operatorul feroviar de stat Deutsche Bahn testează un tren de marfă format din vagoane echipate cu sistemul de Cuplaj digital automat (Digital automatic coupling) sau DAC. Testarea operațională are loc pe teritoriul Germaniei, însă convoiul feroviar va ajunge și în Austria și Elveția, ca parte a altor companii implicate în proiect. Testele se vor încheia la finalului anului 2022 și reprezintă un pas important către producția de serie a sistemului DAC.

Trenul DB face parte dintr-un proiect care implică consorțiul DAC4EU format din șase companii: pe lângă compania germană DB Cargo se află și căile ferate de marfă elvețiene și austriece Sbb Cargo și Rail Cargo Austria, împreună cu companiile specializate în material rulant – Ermewa, Gatx Rail Europe și Vtg. Acest proiect a fost demarat în octombrie 2020 și a luat în considerare patru prototipuri diferite propuse de Dellner, Voith, Wabtec/Faively și Caf, prototipuri ce au fost testate o perioadă îndelungată în laborator înainte de a ajunge la teste în condiții reale.

Cuplarea digitală automată aduce o eficiență a timpilor de manevră în terminal, dar și automatizarea fazelor de verificare a siguranței, precum testul de frână. În plus, DAC oferă și posibilitatea de a monitoriza în orice moment starea trenului, compoziția și condițiile vagoanelor, cu informații în timp real transmise administratorului rețelei și întreprinderilor feroviare. Pentru terminale acestea reprezintă un avantaj substanțial întrucât pot opera mai multă marfă. Scopul proiectului este de a crește marja de competitivitate a căii ferate.

Articole similare

Ad