Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dificultati in aplicarea legii salariului minim in Germania pentru transportul international

Chiar daca transportatorii francezi, italieni sau belgieni nu au probleme in a respecta salariul minim impus in Germania – deoarece contractele colective de munca pe ramura prevad un salariu minim pe ora mai mare decat cel impus in Germania, de 8,5 euro brut/ora – asociatiile profesionale ale acestora au trimis deja la Bruxelles notificari privind incalcarea principiilor comunitare ale liberei circulatii a persoanelor si marfurilor prin obligatia de a trimite formulare catre Vama germana pentru fiecare cursa de transport care atinge teritoriul Germaniei, lucru care ii obliga pe transportatori sa-si angajeze personal suplimentar pentru a acoperi aceste sarcini birocratice.
 

Cum inca nu s-a comunicat foarte clar daca formularele de pe site-ul Vamii trebuie completate pentru fiecare cursa sau la modul general, pentru sase luni, specialistii recomanda firmelor de transport care deruleaza transporturi care au ca destinatie sau origine Germania, tranziteaza aceasta tara sau fac cabotaj aici sa isi treaca totisoferii care ar putea ajunge in urmatoarele sase luni prin Germania.
Simpla completare a formularului nu obliga la plata salariului minim stabilit in Germania pe toate cele sase luni – termenul de valabilitate al formularului – deoarece un eventual control va urmari daca cursele efectuate anterior controlului au fost platite soferului in acord cu legea salariului minim.
In cazul firmelor romanesti, un sofer care lucreaza 20 de ore intr-o luna pe teritoriul Germaniei trebuie platit cu salariul minim stabilit in Romania, pentru cele 20 de ore lucrate pe teritoriul Germaniei trebuind sa primeasca, suplimentar, diferenta de la 8,5 euro brut pe ora la 1,43 euro brut pe ora cat se plateste pentru restul timpului lucrat.
Iar daca angajatorul nu vrea sa ii creasca neaparat salariul soferului ii poate regla aceasta plata scazand-o din diurna acordata suplimentar, profitand de faptul ca fiecare firma isistabileste dupa cum vrea valoarea diurnei acordate soferilor, de la limita de 35 de euro pe Comunitate, cat se acorda sifunctionarilor de Stat pana la de 2,5 ori aceasta valoare. Doar ca sumele indexate pentru perioada lucrata pe teritoriul Germaniei sunt purtatoare de impozit pe venit si asigurari sociale.
Vama germana a precizat ca angajatorul datoreaza soferilor salariul minim numai pentru orele lucrate in Germania (timpul de condus plus activitatile adiacente – incarcat/descarcat etc. Pentru perioadele de odihna petrecute in Germania nu exista obligatiaplatii salariului minim.
Ramane de vazut cum vor arata normele de aplicare ale legii salariului minim aplicabil in Germania, care este posibil, in cele din urma, sa excluda aplicabilitatea legii pentru soferii aflati in tranzit, cat si pentru cei care efectueaza curse avand destinatia sau originea in Germania, dupa cum afirma unii experti in drept comunitar.
Tocmai de aceea firmele de transport ar trebui sa nu se grabeasca cu prinderea in Revisal a cresterilor de salarii, cu atat mai mult cu cat nu au de unde sa stie care va fi timpul lucrat in Germania in fiecare luna. Poate numai cei care fac mult cabotaj in Germania.
Asteptam si o precizare din partea Comisarului European pe probleme de transport, Violeta Bulc, in aceasta problema.
In presa germana se vorbeste deja de un deficit de circa 600 de oameni in cadrul institutiilor de control in sfera carora intra aceasta lege – in cazul transportului, BAG si Directia Fiscala din cadrul Vamii – care pune probleme in aplicarea si controlul eficient al acestei noi legi.

Articole similare

Ad