Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din 2020, Austria majoreaza cu 1,9% taxa de autostrada pentru vehiculele Euro 5 si cu 5% pentru cele Euro 6

Chiar daca se stie ca in Austria apar frecvent majorari, tariful de baza al autostrazilor fiind majorat cu 2,1% pentru alinierea cu rata inflatiei, de aceasta data adevarata surpriza o vor avea transportatorii cu vehicule Euro 6, dupa cum arata Uomini e Trasporti. Daca pana anul trecut taxarea aferenta costurilor externe (care tine cont de zgomotul si poluarea atmosferica a vehiculelor) fusese atribuita vehiculelor de ultima generatie pentru doar 40% din valoarea totala, din 2020 va creste pana la 100%, iar asta se va reflecta in costul total al transportului. In plus, spre deosebire de tari precum Italia, noaptea, intre orele 22 si 5, taxele mai degraba cresc decat se reduc. Vehiculele electrice sau cu hidrogen raman in mare parte scutite de majorari.

Majorari de taxe se inregistrea­za deja pe unele sectiuni si tuneluri alpine ale autostrazilor A/9 Phyrnautobahn, A/10 Tauernautobahn, A/11 Karawan- ­kenautobahn, S/16 Arlberg Straßen-tunnel, A/13 Brennerautobahn. De asemenea, pe A/12 Inntalautobahn, tariful de baza pentru infrastructura pe ruta Innsbruck / Amras-Kufstein, include deja o suprataxa de 25% justificata de costurile pentru constructia noii linii feroviare. Mai mult, de la 31 octombrie, pe aceeasi autostrada, in sectiunea Kufstein-Zirl, circulatia este permisa numai vehiculelor cu emisii minimum Euro 5.
In toate aceste majorari apare insa o contradictie clara: un camion Euro 5 sau Euro 4 sau cu mai multe axe, care pana in 2019 a platit 0,41875 euro/zi, in 2020 va plati 0,42694 euro/zi, cu o crestere de 1,96%. Un vehicul similar Euro 6, pe de alta parte, intrucat a platit 0,39011 euro/zi in 2019 si va plati 0,40981 euro in 2020, va suporta o crestere de 5,05%.

Articole similare