Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Dmitry Sotnikov (Kamaz), învingător și în a doua etapă a Dakar 2021

A doua etapă a raliului Dakar s-a desfășurat pe 4 ianuarie, de la Bisha la Wadi Ad-Dawasir, pe un traseu cu o lungime totală de 685 km, din care 457 km de secțiune specială. Victoria i-a revenit, ca și în prima zi, lui Dmitry Sotnikov (Kamaz), care a trecut primul prin toate cele 10 puncte intermediare de control, pierzând ceva timp doar în încercarea de a urca o dună, la 3 km de start. El a fost urmat la 4’17” de Airat Mardeev (Kamaz) și la 6’30” de Siarhei Viazovich (MAZ), acesta din urmă având, ca și coechipierul său Aliaksei Vishneuski, probleme cu GPS-ul imediat după start. În consecință, Sotnikov conduce și în clasamentul general după două zile de raliu, la 17’14” de Viazovich și la 22’03” de Anton Shibalov (Kamaz), care în etapa a doua a fost al șaselea, la 14’14” de lider, după mai multe încercări de a trece o dună de înălțime medie și după ce a fost ajutat de cehul Martin Soltis (Buggyra) să revină pe traseu. Învingătorul din 2020, Andrey Karginov (Kamaz) a avut un start excelent, dar a avut din nou probleme tehnice: sistemul de umflare a roților spate s-a defectat, ceea ce nu s-a mai întâmplat niciodată cu noua generație de camioane Kamaz, așa cum declară reprezentanții echipei ruse, și ambele roți spate au explodat pe rând, ceea ce l-a lăsat fără roată de rezervă și l-a făcut să meargă cât se poate de prudent pe ultima porțiune. Ocupanții locurilor 2-9 erau după două etape la mai puțin de o oră de Sotnikov, iar de la locul al zecelea decalajul deja era mai mare de o oră.

Etapa a doua le-a adus concurenților un traseu cunoscut din 2020, prin Peninsula Arabia, cu primele dune întâlnite anul acesta și cu văi și platouri nisipoase, unde a fost nevoie nu doar de abilități deosebite de condus, ci și de experiența navigatorilor în a găsi drumul corect până la punctele de control. O secțiune de dune de 30 km, în prima treime a traseului, urmată de albiile secate de râuri de la jumătatea distanței, au limitat motoarele puternice, iar viteza a putut crește doar în a doua parte a traseului, unde au început pistele de nisip din canioane imense, formate din munți de piatră neagră.

Pe 5 ianuarie are loc etapa a treia, cu plecare și sosire la Wadi Ad-Dawasir, pe un traseul de 630 km, din care 403 km de cursă specială, în care, datorită traseului nisipos, sunt avantajați piloții rapizi.

Articole similare

Ad