Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dorinel Cazacu, SOCEP: „Avem solicitări din partea liniilor de containere pentru a crește capacitatea de stocare alocată în cadrul terminalului“

Cu estul Mării Negre blocat, CSCT și SOCEP, cele două terminale de container din Portul Constanța, au început să preia din marfa care trebuia să ajungă în Republica Moldova și în portul Odessa. Așa cum arată Dorinel Cazacu, directorul general al SOCEP, momentan nu se poate vorbi, în adevăratul sens, de o repoziționare a fluxurilor de marfă prin Constanța.

„A crescut traficul liniilor de container pentru că în Ucraina nu mai intră nimic. Fluxurile de marfă către Moldova care erau distribuite prin portul Odessa încă sunt în construcție. Noi am primit solicitări din partea liniilor maritime pentru a crește capacitatea de stocare alocată pentru că marfa este deja plecată către Ucraina. O parte din aceste solicitări am început să le satisfacem, dar situația este dinamică în momentul de față. Găsim soluții și avem capacitate pe care chiar o vom suplimenta în perioada următoare, însă operatorii portuari reprezintă doar o verigă în supply chain, una importantă, însă doar o parte din acestea. Nu pot spune că există o repoziționare, pentru că deocamdată nu s-au stabilizat aceste fluxuri noi de marfă“, a declarat Dorinel Cazacu (foto), directorul SOCEP, pentru Tranzit.

Terminalul de containere al SOCEP își va suplimenta capacitatea

În urmă cu trei zile, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat public faptul că activitatea operatorilor portuari de containere din Portul Constanța a crescut, ca urmare a închiderii porturilor din Ucraina. „În Portul Constanța, în acest moment, traficul de mărfuri a crescut în jur de 6-7.000 de containere în plus pe zi, pentru că tot ce mergea pe zona comercială în porturile ucrainene de la Marea Neagră în acest moment vine spre Constanța. Parte dintre ele sunt destinate Republicii Moldova, pentru că şi Republica Moldova parte din aprovizionare o făcea de la Odessa. CNAIR a făcut un culoar special pentru transportul acestor containere din portul Constanța la vama Albița şi acest tip de transport este scutit de tot ceea ce înseamnă taxe de drum, de greutate. Acest lucru a fost decis de către CNAIR”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Articole similare

Ad