La numai o luna dupa organizarea testelor de conducere cu noua gama de transport pe distante lungi de la Renault Trucks, producatorul francez a invitat presa si clientii intr-o cariera de piatra de langa Barcelona, pentru a vedea la lucru noile serii C si K, dedicate aprovizionarii santierelor, respectiv exploatarii in conditii dificile. Ambele game sunt caracterizate prin robustete, putere de tractiune, sarcina utila ridicata si confort. In plus, eficienta ramane in atentia producatorului francez, care a dezvoltat o versiune C cu greutate optimizata pentru o sarcina utila cat mai ridicata (pentru gama C).
De asemenea, consumul de combustibil este atent controlat atat gratie noii generatie de motoare Euro 6, cat si transmisiei automatizate Optidriver, care echipeaza standard modelele C si K, sau sistemului de management al presiunii aerului. Performantele dinamice si puterea de tractiune au fost si ele imbunatatite, fiind o adevarata placere sa conduci un Renault Trucks K, chiar daca rampele si virajele din cariera de piatra din Roca del Valles iti cam taiau respiratia la vederea prapastiilor de zeci de metri de o parte si de alta a drumurilor amenajate pentru mastodontii incarcati cu piatra.
Ca si in trecut, Renault Trucks a dezvoltat doua game de camioane de constructii: C, descendentul Premium Lander, pentru operatiunile de transport al materialelor de constructii din si pana la santier, si K (urmasul Kerax), specialistul pentru teren accidentat.
Gama C este disponibila cu doua variante de latime a cabinei, asigurand o sarcina utila ridicata, dar un confort la fel de bun si un consum de combustibil la fel de eficient ca in cazul unui vehicul pentru distante lungi. Chiar daca este recomandat in special pentru transportul materialelor de constructii pe drumuri amenajate, C poate fi folosit cu succes si pe teren usor accidentat gratie puterii de tractiune foarte bune si garzii la sol ridicate. Totusi, pentru utilizari preponderente pe teren accidentat, Renault Trucks propune gama K, care are cel mai bun unghi de atac de pe piata (32O).
Cabine confortabile si robuste
Modelele de constructii sunt la fel de aerodinamice ca si cele pentru transport pe distante lungi. Parbrizul are un unghi de 12O si o forma trapezoidala, mai ingust in partea din fata decat in spate cu scopul de a creste coeficientul de aerodinamicitate cu pana la 12%.
In gama C sunt disponibile patru tipuri de cabina: de zi (cabina scurta cu acoperis standard, fara nicio bancheta de dormit), cabina de zi si noapte (adanca, cu acoperis standard si o bancheta de dormit), cabina de dormit (adanca, cu acoperis inaltat si bancheta) si cabina global (intermediara, disponibila pe cabinele C de 2,3 m). Pentru gama K sunt doua tipuri de cabina: cea de zi si cea de zi si noapte.
Testul organizat in cariera de langa Barcelona mi-a oferit posibilitatea de a conduce doua modele C, cu cabina de zi si de dormit, si un model K cu cabina de zi si de noapte.
…