DP World anunță lansarea unui serviciu logistic pan-european și deschiderea centrului său operațional, Turnul de Control European, în București. Transportul de tip grupaj este un serviciu de top, dedicat integrării tuturor etapelor lanțului de aprovizionare, prin combinarea serviciilor de transport rutier, maritim, aerian, feroviar și multimodal, devenind o soluție completă de tip „end-to-end”. Prin gestionarea eficientă a lanțului de aprovizionare și îmbunătățirea performanței operaționale, DP World se concentrează pe reducerea costurilor și accelerarea timpilor de livrare, asigurând totodată transparență în fiecare etapă. Serviciul de tip grupaj sprijină sustenabilitatea lanțurilor de aprovizionare: mărfurile sunt expediate de diferiți clienți în aceleași curse, astfel încât spațiul gol din mijloacele de transport să fie redus la minimum, diminuând amprenta de mediu a fiecărei expedieri. În plus, partenerii vor primi și certificate care să ateste amprenta de CO2 aferentă operațiunilor derulate pentru ei.
Turnul de Control Operațional pentru rețeaua europeană a DP World va fi situat la București, cu rolul de a coordona toate elementele care alcătuiesc acest serviciu end-to-end, inclusiv grupaje, livrare la primul/ultimul kilometru (în parteneriat cu subcontractori – cel puțin într-o primă fază), depozitare, brokeraj vamal și transport multimodal. De asemenea, va dezvolta platforme digitale avansate care să permită gestionarea în timp real, analiza predictivă și comunicarea fără întreruperi. Alegerea Bucureștiului reflectă rolul strategic al României din punct de vedere geografic și poziția puternică a DP World în țara noastră. Compania operează deja în Portul Constanța, care servește drept poartă pentru expedițiile din Asia și oferă acces la Dunăre, precum și în terminalul multimodal din Aiud, prin care bunurile continuă să circule către restul Europei pe cale rutieră și feroviară.

„Acest serviciu va aduce schimbări semnificative atât pentru DP World, cât și pentru clienții noștri din această regiune. Prin valorificarea expertizei și capacităților noastre extinse în materie de transport rutier, maritim, aerian, feroviar și multimodal, putem acum să transportăm mărfuri de la producător până la ușa clientului și să o facem mai rapid, mai ieftin și mai sustenabil”, a declarat Kris Adams, Vicepreședinte Executiv pentru Europa de Est, DP World.
Serviciul va consolida poziția României ca unul dintre principalele hub-uri logistice din Europa, contribuind la creșterea economică și sprijinind companiile românești prin oferirea unui acces mai ușor la piețele internaționale. Pe lângă România, DP World se va concentra și pe celelalte țări din regiune – Moldova, Serbia, Turcia și Bulgaria, unde cererea clienților pentru servicii integrate a fost deosebit de puternică – înainte de a extinde serviciul către Europa Centrală și de Vest.
Turnul de Control Operațional va fi coordonat de o echipă nouă, recrutată în ultimele șase luni, din care fac parte 50 de angajați. Aceștia s-au alăturat colegilor care lucrează pentru DP World la Constanța și Aiud. „Bucureștiul reprezintă o locație strategică pentru conexiunile cu Europa și cu Asia deopotrivă, iar intrarea României în Spațiul Schengen simplifică foarte mult lucrurile. În plus, s-au deschis și rute noi de transport cu Turcia, mai ales că multe companii din această țară sunt interesate să își deschidă facilități de producție sau depozite pentru comerț electronic în Europa de Est. Intențiile Guvernului României de a investi puternic în infrastructură sunt foarte clare și chiar se văd progrese remarcabile. Sperăm ca ritmul acesta să continue și în viitor, mai ales că s-a vorbit de nu mai puțin de 27 de miliarde de dolari pentru proiecte de drumuri expres și autostrăzi.”
Următorul pas: logistica contractuală
Chiar dacă DP World nu deține încă propriile depozite în țara noastră, are în plan să dezvolte aici servicii de logistică contractuală. Şi acesta este un motiv în plus pentru care a fost ales Bucureștiul, pentru că jumătate din spațiile de depozitare existente la nivel național sunt concentrate în Capitală. O parte dintre serviciile care intră în sfera de competență a Turnului de Control Operațional sunt deja funcționale. Nu toate au legătură însă cu țara noastră (ca destinație finală sau tranzit), ci sunt pur și simplu coordonate de aici.
DP World a anunțat în ultimele 12 luni mai multe proiecte diverse care se leagă de activitatea grupului în România – RO-RO, extinderea serviciilor project cargo etc. – care demonstrează încrederea pe care grupul o are în potențialul țării noastre ca hub regional strategic, obiectivul pentru următorii doi ani fiind dublarea volumului de activitate aici. Acest lucru va fi susținut prin investiții în digitalizare, în personal specializat, precum și prin extinderea business-ului din Constanța, cu peste 200 de milioane de euro investiți acolo în total, dintre care 130 de milioane de euro în 2025. Desigur, reconstrucția Ucrainei este un proiect major pe care toți principalii jucători din regiune trebuie să îl aibă în vedere, indiferent când va fi demarat. Şi chiar după ce legăturile comerciale cu Ucraina vor fi reluate pe relații directe, o parte dintre volumele de activitate vor continua să se deruleze prin România, grație beneficiilor de infrastructură pe care le vom avea aici.
Odată cu finalizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare în țara noastră se va deschide calea pentru numeroase oportunități de business, grație legăturilor mai rapide ce vor putea fi stabilite între cele două locații strategice ale DP World, de la Constanța și Aiud, și, de acolo, către restul Europei. Progresul înregistrat de lucrările de modernizare din Portul Constanța este încurajator, iar în câteva luni problemele de disponibilitate și de capacitate probabil că vor înceta, este de părere Kris Adams.
Digitalizarea anunțată de serviciul vamal din România este privită cu mult optimism, aceasta fiind esențială pentru optimizarea proceselor din supply chain.

Operațiunile din România, în creștere susținută
DP World este prezentă în România din 2004, prin Unitatea de Afaceri pentru Containere, în 2019 fiind înființată DP World Logistics România, care a însemnat alinierea la strategia Grupului DP World. Compania oferă oportunități strategice unice în întreaga lume, grație portofoliului global de active și soluțiilor inovatoare pentru comerț, bazate pe îmbunătățirea circulației resurselor, cu beneficii economice și sociale. Noul hub RO-RO & Project Cargo acoperă o suprafață de 130.000 m2, cu o linie de chei operațională dedicată terminalului de 1.500 m.

Volumele de import-export au fost în creștere în 2023, ajungând la 179.660 de containere importate (+12% comparativ cu 2019) și 187.735 de containere exportate (+24% față de 2019). Compania a investit 250 de milioane de dolari între 2004 și 2024, numărul total de angajați ridicându-se în 2024 la aproape 600.
DP World se axează pe trei domenii de impact: energie regenerabilă, protecția oceanelor și educație. Compania a dezvoltat o strategie pentru crearea unei rețele de terminale intermodale pentru a crește expunerea la fluxurile comerciale din Europa Centrală și de Est, atât în interiorul UE, cât și pe rutele maritime.
Terminalul intermodal de la Aiud, amplasat în regiunea centrală a Transilvaniei, va fi dezvoltat pentru utilizare multimodală, cu servicii precum logistică de depozitare și încărcare/descărcare feroviară și rutieră, încărcare/descărcare containere, depozitare la temperatură ambientală și controlată, spații de birouri și parcare pentru camioane.
În ceea ce privește serviciile de containere, DP World asigură operațiuni portuare și logistice 24/7, cu timp de așteptare la ancoraj de 0 ore. Productivitatea la acostare este de 58 MPH, cu un timp de rotație a camioanelor de 50 de minute pentru tranzacții multiple și de 30 de minute pentru tranzacții individuale. În aceste condiții, numărul mediu zilnic de camioane este de 1.100, fiind atinse însă și vârfuri de 1.600.









