eActros LongHaul de la Mercedes-Benz Trucks – un prototip concept pentru transportul de mare tonaj pe distanțe lungi – a câștigat premiul 2023 Truck Innovation Award
Prestigiosul premiu a fost înmânat lui Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks, în timpul conferinței de presă la IAA Transportation din Hanovra, Germania.
Premiul Truck Innovation Award – care recunoaște schimbările tehnologice enorme și tranziția energetică din cadrul sectorului auto – a fost acordat de juriul International Truck of the Year (IToY). Acest grup este format din 25 de redactori de vehicule comerciale și jurnaliști de rang înalt de la principalele reviste de camioane din Europa și Africa de Sud. România este reprezentată în acest juriu de revista Tranzit.
Cu 112 voturi în favoarea sa, camionul cu baterii electrice (BEV) al Mercedes-Benz Trucks a surclasat ZF eTrailer, gama complet electrică Volta Trucks Zero, și vehiculele alimentate cu pile de combustie Faun Enginius pentru uz municipal.
Membrii IToY au lăudat caracteristicile avansate ale modelului eActros LongHaul, care utilizează tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fier cu încărcare rapidă și durată lungă de viață (LFP), precum și rapiditatea procesului de cercetare și dezvoltare al Mercedes-Benz Trucks.
Într-adevăr, anunțat pentru prima dată în 2020, eActros LongHaul este deja supus unor teste intensive, va ajunge pe drumurile publice în acest an, iar prototipurile aproape de producție vor merge la clienți pentru teste de utilizare în condiții reale în 2023.
Jurnaliștii de la ITOY au apreciat, de asemenea, dimensiunile compacte ale ansamblului tractor, care, într-un ampatament de 4 m, găzduiește trei pachete de baterii cu o capacitate totală instalată de peste 600 kWh și două motoare electrice, ca parte a unei e-axe noi, cu o putere continuă de 400 kW.
Rezumând votul juriului, președintele International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a declarat: „Mercedes-Benz eActros LongHaul deschide un nou capitol spre e-mobilitate. Este o dovadă că tranziția către un transport pe distanțe lungi neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 este un obiectiv realizabil, bazându-se pe soluții de înaltă tehnologie și pe eforturi continue de cercetare și dezvoltare.”
Conform regulilor IToY, un candidat la Premiul pentru inovație în domeniul camioanelor trebuie să fie un vehicul cu o tehnologie avansată, cu o greutate brută de peste 3,5 t, echipat cu un sistem de propulsie sau de combustibil alternativ. În caz contrar, acesta trebuie să prezinte soluții specifice de înaltă tehnologie în ceea ce privește conectivitatea (sisteme de conducere semi- sau complet autonome), capacitate de pluton sau servicii de asistență avansate, cum ar fi diagnosticarea la distanță.