Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficienta se obtine prin investitii

Desi face parte dintr-un grup de firme care a inregistrat o crestere continua, compania bihoreana de transport Savsor Transcom tine in mod continuu eficienta sub observatie, pentru a putea adopta din timp masuri -corespunzatoare. Astfel, in afara analizelor si rapoartelor lunare, reprezentantii companiei ies si in intampinarea pietei, socotind, de exemplu, ca achizitia unui vehicul Euro 6 le-ar aduce cheltuieli si controale mai putine si, incepand de anul viitor, taxe mai mici pe Austria si Germania. De asemenea, acestia considera ca orice vehicul nou trebuie comandat cu rezervor de combustibil mai mare decat cel standard, asigurand astfel o flexibilitate mai buna a achizitiei de combustibili, in special din zone care sa permita o recuperare rapida a TVA.


Savsor Transcom si-a inceput activitatea in 1996, ca parte a unui grup de sapte firme cu activitati diferite (transport de marfa, transport de persoane, materiale de constructii, activitati hoteliere si de panificatie). Cele mai multe transporturi de marfa interne si internationale (70-80%) sunt de tip mega, restul incadrandu-se la „normale” sau frigorifice. „In prezent cursele se desfasoara preponderent pe Germania si Italia, mai ales dupa ce ne-am retras, dupa mai multe tepe, masinile de pe Comunitate”, a precizat Ovidiu Savu, unul dintre asociatii firmei, completand: „avem doua contracte pentru exporturi, iar activitatea in crestere a clientilor ne ofera posibilitatea de a inregistra mai multe curse in afara, returul fiind asigurat pe piata libera, prin bursa”.

Tarifele au crescut numai datorita cursului valutar
Contrar opiniilor altor jucatori din piata, directorul de transport al companiei, Cornel Caba, este de parere ca volumul de transport a crescut in ultima perioada, dar si tarifele, insa in principal datorita cresterilor inregistrate de cursul valutar. „Daca raportul euro/lei ar fi ramas la fel ca anul trecut, nu am fi simtit o crestere a profitului. Insa tarifele de transport au fost facturate in euro si incasate in lei”, a spus acesta, completand: „pe de alta parte, criza ne afecteaza zilnic prin faptul ca incasarile vin foarte greu. Constat ca, in ultimele trei luni, clienti care de ani de zile plateau la scadenta au ajuns sa achite si la 90 de zile. De asemenea, in fiecare an circa 15.000 de euro nu se vor incasa niciodata, desi salariul soferului, motorina sau mentenanta vehiculelor au fost intre timp achitate.”
Iar problemele vin in special de la casele de expeditii cu care lucreaza ca sa-si asigure marfa pentru retur. „Incercam sa lucram cu clienti cunoscuti, insa daca acestia nu ne ofera marfa potrivita lucram cu bursa de transport. Iar daca dam, de exemplu, peste BJT Trans, care dupa o luna apare cu 150 de incidente de plata, pierdem tot”, a punctat Caba, subliniind ca adesea, pentru retur, recurge si la grupaje. „In timpul verii clientul solicita camioanele mega, iar pe cele cu prelata, care raman la dispozitia mea, le organizez pentru grupaje, insa nu de coletarie. …

Articole similare