Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ukrinfo a informat că la punctele de trecere Hrebenne, Korczowa și Medyka, transportatorii ucraineni au blocat intrarea în Ucraina a camioanelor înmatriculate în Polonia. Protestul a început oficial la ora 12:00, pe 20 februarie. Potrivit protestatarilor, acesta este un răspuns la blocarea accesului polonezilor la aceste terminale. Se așteaptă ca acțiunea să dureze până pe 15 martie sau până când terminalele vor fi deblocate pe partea poloneză.

Accesul la terminale este blocat de protestele fermierilor polonezi

Camioanele poloneze vor fi lăsate să intre pe teritoriul ucrainean cu aceeași întârziere cu care polonezii permit accesul camioanelor ucrainene. Aproximativ 2.500 de camioane stau la coadă în Polonia spre Ucraina, cu 6 puncte de control blocate. Șeful transportatorilor internaționali de mașini din Ucraina amenință că vor bloca vehiculele poloneze pentru a le atrage atenția asupra faptului că „fie toată lumea stă în picioare, fie toată lumea conduce”.

Acestea sunt ecouri ale acuzațiilor făcute de unii transportatori ucraineni și polonezi în timpul protestului din noiembrie-ianuarie, acuzându-i pe cei care blochează că au lăsat să treacă camioanele lor sau ale prietenilor lor. Blocajele au dus la o creștere semnificativă a tarifelor de transport de marfă.

La rândul lor, transportatorii polonezi acuză partea ucraineană că, în ciuda absenței blocajelor, este nevoie de o săptămână pentru ca un camion gol să părăsească Ucraina și coada electronică, care este folosită pentru a determina ordinea în care camioanele care părăsesc Ucraina intră la graniță, este un instrument de opresiune pentru companiile poloneze și este folosită pentru a extorca mită pentru o trecere mai rapidă. Comisia Europeană a sprijinit financiar România pentru a construi urgent o autostradă spre Ucraina. Noua legătură va fi o alternativă la rutele prin Polonia și Ungaria.

Transportul de marfă al viitorului este simplu, digital și modern. Ministerul bavarez al locuințelor, construcțiilor și transporturilor a prezentat această viziune într-un concept de transport de marfă pentru Bavaria, împreună cu reprezentanți ai industriei și ai autorităților locale. Noul concept a fost prezentat vineri, 26 ianuarie, la München de ministrul bavarez al transporturilor, urmat de o discuție cu reprezentanți ai industriei, precum Asociația bavareză de transport și logistică (LBT), Asociația bavareză a expeditorilor de mărfuri (LBS) și profesori de la Universitatea de științe aplicate din Würzburg-Schweinfurt (THWS).

“În Bavaria, transportul de marfă funcționează deja excelent. Cu toate acestea, creșterea constantă a volumelor de transport și impactul asupra mediului aferent ne pun în fața unor provocări. Cu conceptul nostru de transport de marfă bavarez, dorim să asigurăm transportul de mărfuri pentru viitor și să facem transportul și mai eficient și mai durabil”, a declarat ministrul transporturilor, explicând obiectivele conceptului. Trei puncte au fost esențiale în discuție: nevoia unei infrastructuri bune, o legătură digitală a transporturilor și personal specializat. Conceptul de transport de mărfuri va sta la baza activității nemțești în următorii ani.

Conceptul de transport de marfă este împărțit în trei domenii de acțiune: